تغییر رسته نان روغنی در آذربایجان غربی حل مشکل توزیع آرد یا سلامت مردم؟!

سرویس آذربایجان غربی- مطابق مصوبه اولین جلسه تنظیم بازار استان در سال 1400 اعلام شده که جهت حفظ سلامت مردم رسته نان روغنی به بربری تغییر خواهد یافت، اما چند روز پیش استاندار این تغییر را جهت مشکل توزیع آرد خوانده بود.

به گزارش خبرنگار کردپرس، رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی در این جلسه گفت: روغن یک مایع جذاب است و حفظ و رعایت بهداشت در محیط روغنی بسیار سخت است.

غلام رضا بابایی افزود: با توجه به اینکه در اغلب نان روغنی ها مسائل بهداشتی رعایت نمی شود و سلامت جامعه را با خطرات جدی روبرو می کند، لذا مطابق مصوبه اولین جلسه تنظیم بازار استان، پخت نان روغنی به بربری تغییر خواهد یافت و دیگر سهمیه آرد برای نان روغنی تخصیص نخواهد یافت.

این در حالی است که چند روز پیش استاندار آذربایجان غربی دلیل تغییر رسته نان روغنی به نان بربری را سهم بالای آرد یارانه ایی نان روغنی ها دانسته و گفته بود: برای حل بخشی از مشکل توزیع آرد باید برای مردم مضرات نان روغنی ها که بخش زیادی از آرد یارانه ای را به خود اختصاص می دهند تشریح شود و نان روغنی ها نیز به سمت فعالیت در صنف نان بربری حرکت کنند.

شهریاری همچنین بیان کرده بود: در خصوص نان نیز از سیاست های قیمتی تابع تصمیم ملی است.

سال گذشته مشکلات سهمیه و توزیع آرد در آذربایجان غربی این استان را با بحران کمبود نان و صف های طویل جلوی نانوایی ها روبه رو کرده بود.

در آن زمان مسئولان از عدم کمبود آرد و توزیع خارج از شبکه آرد یارانه ایی خبر می دادند و در نهایت هم کمبود ۱۰۰ هزار تنی آرد مصرفی در آذربایجان غربی مطرح شد!

کد خبر 7066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha