خانه یک خانواده پناهجوی سوری در غازی آنتپ سنگ باران شد

سرویس ترکیه - در پی انتشار تصاویر خانواده سنگباران شده سوری، فرماندار غازی آنتپ این حادثه را یک دعوای همسایگی دانست نه یک حرکت نژادپرستانه.

به گزارش کردپرس، به نقل از T24 یک خانواده پناهجوی سوری در غازی آنتپ ترکیه مورد حمله قرار گرفتند. این خانواده که در خانه خود در غازی آنتپ مورد حمله گروهی با سنگ قرار گرفته بودند این حمله را یک حرکت نژادپرستانه دانستند. داوود گل فرماندار غازی آنتپ با دیدن تصاویر خانه سنگباران شده گفت : "این حادثه یک دعوای همسایگی است."

ماجرا از این قرار بود که تصاویر یک خانه و خانواده ای سوری در غازی آنتپ که مورد حمله گروهی قرار گرفته بودند توسط کاربری به نام «مُنیب علی» در شبکه های مجازی منتشر شد. در این فیلم زنی که ادعا می کند مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفته اند می گوید: "بچه های من نمی توانند وارد خانه مان بشوند. ما دیگر امنیت جانی نداریم. بچه های ما با شنیدن اسم «تُرک» وحشت زده می شوند."

در فیلم زن با نشان دادن چشم کودکش که از برخورد سنگ آسیب دیده با مخاطب قرار دادن رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه می گوید: "چرا این اتفاقات نژادپرستانه بر علیه ما رخ می دهد؟ ما همیشه در معرض خطر هستیم. ما امنیت می خواهیم، درخواست دیگری نداریم."

داوود گل، فرماندار غازی آنتپ نیز با دیدن این تصاویر با انتشار یک اطلاعیه واکنش نشان داده و گفت: "آنچه که رخ داده یک دعوای همسایگی است و هیچ بعد ایدئولوژیکی ندارد. ترک یا سوری در برابر قانون هیچ فرقی با هم ندارند."

گفتنی است این اولین باری نیست که رسانه های ترکیه خبر از چنین حمله های نژادپرستانه ای به خانواده های سوری منتشر می کنند. در دو سال گذشته خانواده های سوری ساکن غازی آنتپ بارها مورد حملات اینچنینی قرار گرفته اند. در دو مورد حملات منجر به قتل شده اند.
خانواده های پناهجوی زیادی از جنگ سوریه و عراق به ترکیه پناه آورده اند. علاوه بر این ترکیه در سال های اخیر برای جبران خسارت های ناشی از بحران های اقتصادی به تعداد زیادی از اتباع خارجی از کشورهای مختلف خاورمیانه و افریقا عرصه فروخته است. شایعات بسیاری درباره حقوق دادن به پناهجویان سوری وجود دارد. بسیاری از مردم ترکیه نیز هر شخص خاورمیانه ای را عرب سوری می پندارند که دارد از دولت حقوق می گیرد. در این میان تبلیغات انتخاباتی شهرداری ها نیز نقش بسیاری در دامن زدن به این نفرت افکنی ها بازی کردند. همه این اتفاقات باعث شده است که خارجی های خاورمیانه ای ساکن ترکیه اخیرا با برخورد های خشونت آمیز و نژادپرستانه بسیاری مواجه بشوند.

کد خبر 7031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha