کسانی که برای ماندن در قدت به هر ترفندی متوسل می شوند، کمکی به دموکراسی نمی کنند

سرویس ترکیه - قلیچدار اوغلو در واکنش به دادخواست انحلال HDP از بازی های حزب حاکم انتقاد کرد.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق در واکنش به دادخواست انحلال حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) گفت: "حزب ما هم یک بار بسته شد، ولی ما دست از مبارزه برای دموکراسی بر نداشتیم. احزابی که حمایت مردم را به دست نمی آورند لاجرم به زباله دان تاریخ سقوط خواهند کرد."
بر اساس خبر روزنامه سوزجو کمال قلیچدار اوغلو، رئیس CHP با شرکت در افتتاحیه دفتر استانی CHP در تکیرداغ درباره ارسال دادخواست انحلال HDP به دادسرای قانون اساسی ترکیه گفت: "کسانی که انواع ترفندها را برای ماندن در قدرت انجام می دهند و برای این کار به هر حیله ای متوسل می شوند، کمکی به دموکراسی نمی کنند. احزاب سیاسی عناصر ضروری دموکراسی هستند. هر حزبی ایده های سیاسی اقتصادی و اجتماعی را با توجه به دیدگاه خودش تفسیر می کند و آن را با عموم به اشتراک می گذارد. احزاب سیاسی که حمایت مردم را به دست می آورند به زندگی شان ادامه می دهند و احزابی که نمی توانند حمایت مردم را به دست بیاورند به زباله دان تاریخ می افتند."

قلیچدار اوغلو با یادآوری انحلال CHP در گذشته ادامه داد: "ما باید آن روندی را که منجر به انحلال و پایان دادن به احزاب سیاسی می شود منحل کنیم. حزب ما هم یک بار منحل شد. در گذشته ما در سالهای تأسیس جمهوری در همه استانها ساختمان داشتیم. همه آنها توقیف شدند. اما ما از مبارزه برای دموکراسی فروگذار نکردیم. دفاع از دموکراسی یعنی دفاع از حقوق بشر، دفاع از دموکراسی یعنی دفاع از آزادی، دفاع از دموکراسی به معنای احترام به مردم است."

کد خبر 6591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha