فشار ائتلاف برای تشکیل نیروی واحد پیشمرگ/لزوم توافق اربیل و بغداد بر سر بودجه

سرویس جهان- لاهور طالبانی بر در اولویت قرار گرفتن توافق با بغداد بر سر بودجه سال جاری از سوی دولت اقلیم کردستان تاکید کرد و از فشار ائتلاف برای ایجاد اصلاحات در نیروی پیشمرگ و تشکیل نیروی واحد تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، لاهور طالبانی، رهبر مشترک حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در مصاحبه با مجله انگلیسی زبان ایراک اویل ریپورت تاکید کرد اولویت دولت اقلیم کردستان باید بر رسیدن به توافق با دولت مرکزی عراق بر سر سهم اقلیم کردستان از بودجه سال 2021 متمرکز شود.

وی همچنین از فشار ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش بر اقلیم کردستان برای ایجاد نیروی واحدی از میان پیشمرگهای معلق به دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی و رهایی این نیرو از وابستگی سیاسی خبر داد.

رهبر مشترک اتحادیه میهنی همچنین بر وجود رقابت های حزبی در اقلیم کردستان و اولویت یافتن مسائل شخصی و حزبی بر ایجاد نهادهای منسجم در اقلیم کردستان خبر داد.

لاهور طالبانی توسعه صنعت گازی در اقلیم کردستان عراق را راه نجات و توسعه و پیشمرگ اقلیم کردستان در آینده دانست.

او تاکید کرد که زمینه ای چشم گیر و فضای مورد نیاز برای ایجاد توافق و همکاری میان دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان، از جمله در مورد ایجاد شرکت نفت اقلیم کردستان با در نظر گرفتن چشم انداز تاسیس شرکت ملی نفت عراق در آینده وجود دارد. به گفته طالبانی، این نوع چشم انداز می تواند پاسخی به مشکلات مالی و سیاسی سال های اخیر در اقلیم کردستان باشد.

کد خبر 6553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha