ضبط ویژه برنامه جشن نوروز 1400 در بوستان کوچکه ره ش سنندج

سرویس کردستان- معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده ویژه برنامه جشن نوروز ۱۴۰۰ در بوستان ۲۰ هکتاری کوچک‌ره‌ش ضبط می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، سرکوت نجفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراسم نوروز باستانی یکی از آیین‌های کهن ایرانیان و یادگار نیاکان ما است که در نقاط مختلف کشور با برگزاری آیین‌هایی فرا رسیدن سال نو را جشن می‌گیرند.

وی افزود: در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ جشن بزرگ نوروز توسط این شهرداری در ورزشگاه گولان برگزار شد که با استقبال کم نظیر شهروندان سنندجی روبرو شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج یادآور شد: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به مناسبت نوروز باستانی وجود نداشت و امسال نیز به همین علت و به دلیل حفظ سلامت شهروندان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزاری جشن‌ها با حضور شهروندان امکان پذیر نیست.

وی گفت: جلسات متعددی در کمیسیون فرهنگی شورای شهر در خصوص برگزاری مراسم‌های نوروز برگزار شد و تمهیدات لازم در خصوص برگزاری آیین‌های فرهنگی انجام شده است.

نجفی افزود: یکی از اقدامات مثبت شهرداری در سال جاری احداث بوستان ۲۰ هکتاری کوچک‌ره‌ش بود که دارای پتانسیل‌های خاصی برای برگزاری مراسم‌های هنری و فرهنگی است.

وی با اشاره به ضبط ویژه برنامه جشن نوروز در بوستان ۲۰ هکتاری کوچک ره‌ش اظهار داشت:این ویژه برنامه عصر جمعه هفته جاری از صدا و سیمای مرکز کردستان پخش می‌شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج اعلام کرد: اجرای‌موسیقی سنتی، موسیقی پاپ، مراسم روشن کردن آتش و هلپرکی از جمله برنامه‌های جشن نوروز است.

کد خبر 6508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha