سرویس سوریه - مظلوم کوبانی از پیش نویس تصمیم پارلمان اروپا مبنی بر خروج نیروهای ترکیه از سوریه استقبال کرد.

به گزارش کردپرس، در پیش‌نویس مصوبه پارلمان اروپا که به مناسبت دهمین سالگرد جنگ سوریه، "حضور ترکیه در شمال و شرق سوریه" اشغال دانسته شده و پارلمان خواستار خروج فوری سربازان ترکیه از سوریه شده است.

طبق گزارش سایت خبری آرتی گرچک (Arti Gerçek) در مصوبه پارلمان اروپا آمده است که حضور ترکیه در مناطق شمال و شرق سوریه "اشغال غیرقانونی" منطقه است، و صلح را در خاورمیانه و مدیترانه شرقی به خطر می اندازد.

در این لایحه که توسط ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا پشتیبانی می شود، آمده است: "ما بر اهمیت نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در مبارزه با داعش به عنوان یک متحد تأکید می کنیم." این لایحه، دولت بشار اسد، و همچنین ترکیه را به نقض حقوق بشر متهم کرده است.
در این لایحه که می گوید نگران بحران انسانی در سوریه است، بر میانجی گری سازمان ملل در ایجاد یک سازوکار نظارت بر آتش بس در سوریه تاکید شده است.

سایت خبری کُردنیوز ترکی (KrdNews) نیز نوشت: ژنرال مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) با انتشار بیانیه ای در حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی درباره تصمیم پارلمان اروپا گفت: "ما با خوشحالی از تصمیم پارلمان اروپا مبنی بر فراخواندن نیروهای دولت ترکیه برای عقب نشینی از شمال و شرق سوریه استقبال می کنیم. ما هم مانند پارلمان اتحادیه اروپا نگران جنایات و نسل کشی کُردها در سوریه توسط دولت ترکیه هستیم."
مظلوم کوبانی از حضور ترکیه در شمال و شرق سوریه به عنوان "اشغال" نام برد و خواستار عقب نشینی نیروهای ترکیه شد.

کد خبر 6444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha