سفر مشاور امنیت ملی عراق به شنگال

سرویس عراق و اقلیم کردستان – قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در رأس یک هیأت عالی رتبه امنیتی وارد شهر شنگال در استان نینوا شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، در این دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش، قائم مقام دستگاه امنیت ملی، جانشین فرماندهی عملیات مشترک عراق، فرمانده نیروی زمینی ارتش، رئیس دستگاه اطلاعات نظامی و شماری از افسران فرماندهی عملیات غرب استان نینوا، الاعرجی را همراهی می کردند.

این دیدار، پس از آن انجام می گیرد که در هفته های اخیر ترکیه تهدید کرده بود علیه مواضع پ.ک.ک در منطقه شنگال عملیات نظامی آغاز خواهد کرد.

تهدید ترکیه مبنی بر حمله به شنگال باعث شد گروههای زیر مجموعه حشد شعبی آنکارا را به پاسخ نظامی و سیاسی تهدید کردند. هادی عامری رئیس سازمان بدر در این باره از دولت عراق خواست کلیه اقدامات لازم برای پاسخ دادن به هر گونه تجاوز به خاک، نیروهای نظامی و حشد شعبی عراق انجام دهد. پس از آن شماری از یگان های حشد شعبی به طرف شنگال حرکت کرده و در نزدیکی این شهر مستقر شدند.

شنگال در نزدیکی مرزهای عراق با ترکیه واقع شده است و آنکارا ادعا می کند این منطقه حلقه وصل مناطق حضور نیروهای پ.ک.ک در سوریه تا کوههای قندیل در شمال کردستان عراق است.

کد خبر 6412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha