استقبال رئیس فراکسیون تغییر در مجلس عراق از فراخوان کاظمی برای گفتگوی ملی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس فراکسیون تغییر در مجلس عراق با استقبال از ابتکار گفتگوی ملی مطرح شده از سوی مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق، آن را به منزله پایان رکود در روابط میان جریانات سیاسی دانست و تأکید کرد: در گفتگوهای ملی باید درباره مسائل اصلی کشور بحث و گفتگو شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "یوسف محمد" در این باره گفت: در مرحله کنونی که عراق همزمان با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات، با بحران های سیاسی و اقتصادی روبرو است ابتکار ارائه شده از سوی نخست وزیر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

یوسف محمد افزود: برگزاری گفتگوهای جدی، سازنده و صریح بین جریانات و شرکای روند سیاسی و گروههای مختلف و نمایندگان تظاهرکنندگان ضروری است تا به نقاط مشترک مشخصی درباره بحران ها و چگونگی حل آنها دست یابند.

رئیس فراکسیون تغییر تصریح کرد: از جمله بارزترین نقاطی که می توان در گفتگوها درباره آن، مذاکره کرد: روابط منطقه ای و بین المللی عراق و دستیابی به تفاهمات و نقاط مشترکی درباره دور کردن کشور از این بحران ها، دستیابی به دیدگاههای مشترک پیرامون چگونگی برگزاری انتخابات زودهنگام، حفظ صلح داخلی و تأکید بر دور نگه داشتن سلاح از انتخابات و تنش های سیاسی.

یوسف محمد خاطرنشان کرد: تثبیت و نهادینه کردن برخی از اصول قانونی مبتنی بر قانون اساسی در این گفتگوها با هدف دستیابی به نقاط مشترکی به ویژه در زمینه روابط بین دولت مرکزی با اقلیم کردستان از جمله نفت و گاز و بودجه ضروری است تا پس از آن موضوع قانون نفت و گاز و توافق درباره عادی سازی اوضاع امنیتی و اداری در مناطق مورد مناقشه مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سابق پارلمان اقلیم کردستان تصریح کرد: ابتکار گفتگوی ملی، تلاشی برای شکستن جمود به وجود آمده در روابط بین جریانات سیاسی و گروههای قومیتی و یافتن راه حل هایی برای برخی از مشکلات مرتبط به اختلافات و تنش ها و زمینه سازی فضای مناسب برای برگزاری انتخابات زودهنگام است.

کد خبر 6218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha