مخالفت جبهه عربی کرکوک با بازگشت نیروهای پیشمرگ و هماهنگی امنیتی در این استان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نایب رئیس جبهه عربی کرکوک اعلام کرد این جبهه با هماهنگی نیروهای پیشمرگ و نیروهای دولت مرکزی مخالفتی ندارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "ناظم الشُمَّری" در این باره گفت: ما مخالف بازگشت نیروهای پیشمرگ به کرکوک و سایر مناطق مورد مناقشه هستیم و در صورتی که هماهنگی بین نیروهای پیشمرگ و دولت مرکزی ضروری است باید این هماهنگی در داخل اقلیم کردستان یا بغداد یا اربیل صورت گیرد.

الشمری افزود: هرگونه ورود نیروهای پیشمرگ به استان کرکوک، سرآغازی برای بازگشت نیروهای مذکور به این شهر خواهد بود که این اقدام برخلاف قانون اساسی است و با آن به شدت مخالف هستیم و نباید کرکوک به موضوع بده بستان های سیاسی تبدیل شود.

یادآور می شود نماینده دولت اقلیم کردستان در اتاق عملیات مشترک تأکید کرده بود ایالات متحده آمریکا بر پر کردن خلأهای امنیتی در مناطق واقع شده بین پست های نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق تأکید دارد.

عبدالخالق طلعت در این باره گفته بود: کمیته هماهنگی مشترک بین اربیل و بغداد به زودی، آغاز به کار خواهد کرد و نشستی در سطح عالی بین فرماندهی عملیات مشترک عراق و وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان برگزار شده است و بازگشت نیروهای پیشمرگ به مرزهای مناطق مورد مناقشه از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 6161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha