سایت جدید روستای سیل زده چم‌شیر سیروان افتتاح شد

سرویس ایلام - با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، سایت جدید روستای سیل زده «چم شیر» سیروان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، ظهر امروز سه شنبه با حضور اسماعیل نجار سایت جدید روستای «چم شیر» سیروان که دو سال پیش سایت قدیمی روستا بر اثر سیلاب زیر آب رفته بود، افتتاح شد.

۳۰۰ واحد مسکونی در سایت جدید چم شیر برای ساکنان این روستا احداث می‌شود که در بازدید امروز اسماعیل نجار از این سایت ۲۴۱ واحد افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این مراسم تصریح کرد: سال گذشته به علت سیلاب و رهاسازی آب سد سیمره منازل مسکونی، مزارع و باغات روستای چم شیر شهرستان سیروان به طور کامل به زیر آب رفت.

اسماعیل نجار افزود: بعد از این حادثه مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شد که برای رفع ان اراضی مسکونی و کشاورزی این روستا خریداری و به تملک سد سیمره درآمد.

وی گفت: ساکنان این روستا هم اکنون به سایت جدید نقل مکان کرده‌اند و دیگر مطالبات و خواسته‌های ساکنان این مناطق پیگیری خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه تعدادی از روستاهای ۲ استان لرستان و ایلام اراضی پایین دست سد سیمره هستند، باید این زمین‌ها به تملک کامل سد درآیند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در سال‌های اخیر اقدامات زیادی برای پیشگیری انجام گرفته و می‌گیرد و به ازای هر یک واحدی که برای پیشگیری سرمایه‌گذاری شود، از خسارات به چهار واحد مسکونی جلوگیری می‌شود.

وی یادآوری کرد: در کشورمان در ۵۲ سال اخیر، ۹ بارش بالای ۳۰۰ میلی متر داشتیم که این میزان در وسعت ایران به معنای ۵۰۰ میلیارد متر مکعب آب است که البته بخش عمده آن تبخیر می‌شود.

نجار افزود: از این بارش‌ها، دو مورد در دو سال متوالی اخیر رخ داده و این اتفاق کم‌نظیر بلکه بی‌نظیری است، علاوه بر اینکه خشک‌ترین سال ۵۰ سال گذشته هم در این سه سال اخیر رخ داد.

کد خبر 6083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha