نهالکاری به نیابت از 400 شهید ایل خزل در منطقه کارزان ایلام

سرویس ایلام - در هفته منابع طبیعی با حضور جمعی از مردم و مسئولین و به یاد 400 شهید ایل خزل، 400 اصله درخت در منطقه کارزان از شهرستان سیروان کاشته شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در این آیین نهالکاری اظهار کرد: کاشت نهال، می بایست به یک فرهنگ عمومی و گسترده در بین همه مردم تبدیل شود، هر چند در سال های اخیر اقدامات موثر و چشمگیری با مشارکت مردم و منابع طبیعی در راستای توسعه جنگل کاری انجام شده است.

الله نور کریمی تبار با مناسب دانستن نامگذاری ورودی شهرستان های ایلام و سیروان به نام و یاد ۴۰۰ شهید سرافراز ایل خزل، تصریح کرد: این مکان علاوه بر اینکه نیازمند تغییراتی برای زیباسازی است، می تواند به مکان موقتی برای استراحت مسافران تبدیل شود و لازم است که نمازخانه ای برای اقامه نماز مسافران در این مکان احداث شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی استان بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان را زیر کاشت نهال قرار داده است، افزود: علاوه بر توزیع و کاشت نهال درختان جنگلی مانند درخت بنه و بلوط باید نهال درختان مثمر باغی نیز که مورد تقاضای مردم است در استان توسعه یابد چرا که استان ایلام در این خصوص دارای ظرفیت های بسیار خوبی است.

کریمی تبار از مدیرکل منابع طبیعی استان خواست که نهال های مثمر بیشتری به منظور کاشت در منازل و فضاهای دیگری که این ظرفیت را دارند، در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر 6018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha