اعلام نتایج انتخابات رسمی انتخابات در اقلیم کردستان فاجعه به دنبال دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزیر مهاجرت و پناهندگان دولت عراق به کمیسیون عالی انتخابات عراق هشدار داد به دلیل اعتراضات به وجود آمده در اقلیم کردستان، اعلام نتایج رسمی انتخابات در اقلیم فاجعه به دنبال دارد.

به گزارش کردپرس، کمیسیون عالی انتخابات عراق چند ساعت پیش نتایج رسمی انتخابات چهارمین دوره مجلس در 10 استان این کشور را اعلام کرد، اما نتایج انتخابات در اقلیم کردستان و کرکوک از سوی کمیسیون اعلام نشد.

سایت خبری- تحلیلی شارپرس در این خصوص گزارش داد که درباز محمد وزیر مهاجرت و پناهندگان دولت عراق که از اعضای ارشد جنبش تغییر به شمار می رود؛ اعلام کرده نمایندگان جنبش تغییر در مجلس عراق از کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق خواسته اند که با توجه به اعتراضات و حساسیت های به وجود آمده در اقلیم به منظور حفظ امنیت و جلوگیری از بروز ناامنی و تنش، اعلام نتایج رسمی انتخابات در اقلیم را به تعویق بیاندازد.

وی همچنین به کمیسیون هشدار داده که به دلیل تنش های به وجود آمده در اقلیم،در حال حاضر، اعلام نتایج انتخابات در اقلیم کردستان فاجعه و آشوب را در اقلیم به دنبال خواهد داشت.

انتخابات چهارمین دوره مجلس عراق دیروز شنبه 22 اردیبهشت/12 می، در سراسر این کشور برگزار شده و در ساعت 19 به وقت محلی به پایان رسید.

پس از اعلام نتایج اولیه و غیر رسمی این انتخابات، تمامی احزاب اقلیم کردستان، از جمله احزاب اسلام گرا، جنبش تغییر، نسل نو و هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت؛ اتحادیه میهنی را به تقلب در انتخابات و دست‌کاری آرا در سلیمانیه و حلبچه، متهم کرده و بیشتر این احزاب خواهان شمارش دستی آرا شده اند.

کد خبر 59131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha