در آستانه پایان عمر دولت، مدیران به چه میزان پای کار هستند؟/دیاکو توتونچی

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی، در جلسه شورای اداری استان با تاکید بر اینکه دولت خود را مکلف به خدمتگزاری به مردم تا آخرین لحظه می داند به آنها تذکر داد که حق سستی و کوتاهی در وظایف قانونی خود را ندارند و تا آخرین لحظه باید پای کار باشند .

به رغم تذکر استاندار آذربایجان غربی در شهرستان مهاباد مدیران پاره‌ای از ادارات و دستگاه های دولتی جدیتی در کار ندارند و اغلب دچار روزمرگی هستند یا ترک فعل!

از همه مهمتر ستاد کرونا شهرستان مهاباد که این روزها بایستی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مردم و مسئولان در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجرای محدودیت ها جدی باشند، اما سهل انگاری و عادی انگاری مسئولان و دستگاه های اجرایی سطح شهرستان غیر قابل انکار است.

جدیت در اجرا ورعایت دستورالعمل ها نادیده گرفته شده است. هیچ نوع کنترلی بر اماکن عمومی و پر تجمع نیست. سالن ادارات خدماتی واجرایی، بانکها، کار گزاری ها، مراکز پیش خوان، قلیان سرا ها، گیم نت ها، مراسمات عروسی و عزا به خصوص بر پایی مراسمات عروسی در خانه باغها و روستا ها .

با توجه به پایان عمر دولت چندین مدیر ادارات که پایان خدمت شان هم مصادف گشته با عمر دولت در آستانه بازنشستگی هستند تنها تمرکزشان بازنشستگی با حکم مدیریتی است و لا غیر.

عده ای دیگر چشم به انتظار نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری و ترکیب دولت آینده از لحاظ سیاسی و جناحی هستند و گویا صندلی های که بر روی آن جلوس کرده اند هر آن از زیر دستشان رخت بر گیرد .

در نهایت با توصیفات فوق شهر مهاباد شهر مرده حساب می گردد و بیشتر مردم گلایه مند که گویا شهر بی صاحب و بلاتکلیف است. مردم با مشکلات عدیده مدیریت شهری، آشفتگی بازار از لحاظ چندگانه‌ بودن قیمت‌های کالاهای اساسی و کمبود اقلامی مانند روغن و برنج و بخصوص گوشت مرغ که امروزه در این روزهای حساس کرونایی شاهد صف های عریض و طویل آن هستیم دست و پنجه نرم می‌کنند .

می‌دانید زندگی مردم به مثابه ارابه‌ای شده که در گل گیر کرده است و با هُل و کشیدن دهانه اسب خارج نمی‌شود. مردم برای خرید مرغ دولتی، در صف می‌ایستند، کرونا را به جان می‌خرند چون می‌بینند که چند هزار تومان بیشتر می‌توانند پس انداز کنند.

مردم برای خرید روغن شهر را زیر پا می‌گذارند تا مجبور به خرید روغن 100 هزارتومانی ذرت نشوند. مردم با چنگ و دندان پول خود را نگه می‌دارند تا شرمنده خانواده خود نشوند. اما در میانه این بلبشوها مدیران ضعیف سعی در پاک کردن صورت مسئله دارند و رفع مشکل و پاسخگویی شان بیشتر جنبه طنز به خود گرفته است.

کد خبر 5567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha