برگزاری نشست استانداران ایلام و واسط عراق برای عملیاتی شدن راه اندازی مرز چنگوله

ایلام - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در نشست گفت و گوی بخش خصوصی و دولت از برگزاری نشست با مسئولان استان واسط عراق برای عملیاتی شدن راه اندازی مرز چنگوله در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جهانگیر رستم زاد عنوان کرد: با توجه به کسب مجوز بازگشایی مرز شهابی - چنگوله در دولت عراق، پیشنهاد دادیم نشست مشترک استاندار واسط و ایلام بزودی برگزار و قوانین دست و پاگیر گمرکی حذف شود.

او اظهار داشت: بر اساس دعوتی که استاندار از مسئولان استاندار واسط انجام داده درخواست دیدار و برگزاری نشستی با مسئولان این استان که همجوار با ایلام هستند، داده شده که بزودی انجام می گیرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به اینکه مرز بین المللی مهران به دلیل امنیت و نزدیکی به مرکز عراق یکی از مرزهای مهم کشور است و مورد توجه تجار و بازرگانان قرار دارد، باید به صورت ویژه بحث آن پیگیری شود.

رستمزاد یادآور شد: هرچند به دلیل کرونا و حفظ سلامتی مردم ۲ کشور ترددها بسیار کاهش یافته و تعداد کامیون های عبوری از یک هزار به ۲۵۰ کامیون رسیده اما نیاز است مسائل و مشکلات صادرکنندگان در دستور کار و رفع شود.

وی با تقدیر از عملکرد ارزنده گمرک ایلام اضافه کرد: عملکرد گمرک در مرز بین المللی مهران قابل توجه است اما مبنای کار شرکت های فعال در این پایانه صادراتی بر اساس قانون و برگزاری مناقصه و مزایده است، مزایده قانون است و نمی شودـ آن را نادیده گرفت.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام خواستار برنامه ریزی برای افزایش صادرات کالا از مرز بین المللی مهران در سال آینده به بالای ۲ میلیارد دلار شد و خاطرنشان کرد: مرز بین المللی مهران یکی از امن ترین و سالم ترین مرزهای کشور از نظر امنیت و صادرات کالا به کشور عراق است و به دلیل مزیت کوتاهی مسافت تا مرکز عراق همواره مورد توجه بوده است.

رستمزاد گفت: با توجه به مسایل و مشکلاتی که برخی از تجار مطرح می کنند باید یک کمیته توسط معاونت اقتصادی برای بررسی و رفع مشکلات این مرز تشکیل شود.

کد خبر 4780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha