عدم اجازه ورود به 2 مورد کرونا مثبت در مرز تمرچین پیرانشهر

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر گفت: از ابتدای دی ماه تا کنون 2 مورد مثبت مسافرین خارجی شناسایی و از ورود آنها به ایران از طریق مرز تمرچین جلوگیری شد.

به گزارش کردپرس، دکتر مجید کاسیان زاده با تاکید بر اهمیت قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا اظهار داشت: نمونه برداری از مسافرین ورودی از عراق با شدت بیشتری در حال انجام است.

او بیان کرد: از ابتدای دی ماه تا کنون بالغ بر 1400 رپید تست کووید19 در پایانه مرزی تمرچین از مسافرین ورودی گرفته شده است و 2 مورد مثبت مسافرین خارجی کشف و از ورود این افراد به کشور ممانعت بعمل آمده است .

دکتر کاسیان زاده ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون همکاران ما دستورالعمل های ویژه ای برای حفاظت از سلامت ایران اسلامی در نقاط مرزی را اجرایی نموده اند و از زمان بازگشایی مرز تمرچین بصورت رسمی، همکاران مستقر در پایانه مرزی تمرچین از کلیه مسافرین ورودی به کشور رپید تست کووید اخذ می کنند .

مدیر شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر گفت: پایانه مرزی شهرستان پیرانشهر بدلیل تردد مسافر و خودروهای ترانزیت همواره یکی از نقاط حائز اهمیت جهت حفظ سلامتی هم میهنان عزیزمان است و انجام مراقبت های سندرومیک و بیماریابی مالاریا در پایانه مرزی نیز در حال اجراست.

او در پایان افزود: همچنین بر اساس نظام مراقبت سندرمیک بیماریها ، مراقبت از مسافرین ورودی انجام و در صورت لزوم انجام آزمایشات مالاریا ،HIV و.. انجام خواهد شد.

کد خبر 4772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha