نگرانی آمریکا از ادامه نقض حقوق بشر کردهای سوریه از سوی گروه های وابسته به ترکیه

سرویس جهان- وزارت دفاع آمریکا در آخرین گزارش خود در مورد وضعیت سوریه و عراق اعلام کرد این کشور از اقدامات ترکیه برای جلوگیری از نقص حقوق کردهای سوریه از سوی گروه‌های شورشی وابسته این کشور در شمال سوریه ناراضی است.

به گزارش کردپرس، از سال ۲۰۱۹ که ترکیه طی عملیاتی نظامی سری کانی و گری سپی در شمال سوریه را از کردها گرفت، گزارش‌های زیادی از سوی نهادهای بین‌المللی درباره نقض حقوق بشر از سوی نیروهای وابسته به ترکیه علیه کردها منتشر شده که از جمله آنها بازداشت، شکنجه، قتل و غارت اموال کردها بوده است.

این گزارش‌ها باعث شد آمریکا از ترکیه بخواهد در این مورد تحقیق کند و از اقدامات مزبور از سوی شورشیان وابسته به آنکارا علیه کردها جلوگیری کند.

با این حال، در گزارش جدید وزارت دفاع آمریکا درباره وضعیت مقابله با داعش در سوریه و عراق آمده است که نقض حقوق بشر علیه کردهای سوریه از سوریه شورشیان ادامه دارد و ترکیه در ممانعت از آن اقدام قابل توجهی انجام نداده است.

در این گزارش که از سوی بازرس کل وزارت دفاع آمریکا تهیه شده، اشاره شده که همچنان ۷۰۰۰۰ تن از کردهای سوریه که بر اثر حملات ترکیه در سال ۲۰۱۹ آواره شده بودند، نتوانسته اند به محل سکونت خود باز گردند.

وزارت دفاع آمریکا از عملکرد ترکیه در جلوگیری از تضییع حقوق کردهای سوریه از سوی شورشیان ابراز نارضایتی کرده است.

کد خبر 4527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha