فشارهای خارجی عامل تعیین سهم اقلیم کردستان از بودجه عراق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو شورای کارشناسان عراق با اشاره به وجود فشارهای خارجی برای تصویب سهم اقلیم کردستان از بودجه این کشور، تأکید کرد مشکل بودجه سال 2021 فقط پرداخت حقوق کارمندان با کسری نیست. بلکه واگذاری بودجه به طرف های مشکوک است.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، "ضیاء المحسن" در این باره گفت: شورای کارشناسان بودجه خاصی را برای کشور براساس نفت با نرخ 42 دلار تدوین کرده است و مشخص شده است که بودجه تدوین شده توسط آن، نه تنها دارای کسری نیست، بلکه با مازاد نیز مواجه است.

ضیاء المحسن گفت: بسیاری از درآمدهای نفتی، با افزایش مواجه شده اند که این امر در بودجه، لحاظ نشده است.

این کارشناس عراقی افزود: مشکل بودجه در افزایش هزینه های خدماتی و کالاهاست. بلکه حتی حقوق کارمندان در مقایسه با سال 2019 حدود 10 تریلیون دلار افزایش یافته است و شمار فراوانی از کارمندان بازنشست شده اند و در مقابل آن کارمندان جدیدی استخدام نشده اند که با افزایش تخصیص بودجه حقوق کارمندان، تناسب داشته باشد.

ضیاء المحسن خاطرنشان کرد: تعیین مالیات بر حقوق کارمندان به ویژه برای کارمندان جزء ظالمانه است.

این کارشناس عراقی همچنین درباره حقوق کارمندان و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد گفت: فشارهای بین المللی برای تصویب سهم اقلیم کردستان و تحمیل بازپرداخت مطالبات شرکت های نفتی فعال در اقلیم از سوی دولت مرکزی وجود دارد و اقلیم کردستان بدون مشورت با دولت مرکزی، اقدام به بستن قرارداد با شرکت های نفتی کرده و مبالغ فراوانی را از صندوق بین المللی پول وام گرفته و جزئیات آن را اعلام نکرده است.

کد خبر 4144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha