۱۱ میلیارد تومان سرانه آموزشی به آذربایجان غربی تخصیص یافت

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال 99 تا کنون، ۱۱میلیارد و 700 میلیون تومان سرانه آموزشی به مناطق آموزشی استان تخصیص یافته است.

به گزارش کردپرس، مهین منافی اظهار داشت: امسال منابع حاصل از ۵ درصد درآمد آموزش و پرورش استان از محل عوارض شهرداری، جهت تعمیر و تجهیز مدارس استان اختصاص می یابد.

او با بیان اینکه مهارت آموزی دانش آموزان یک مطالبه اساسی از آموزش و پرورش است؛ گفت: هم اکنون 29 درصد دانش آموزان استان در هنرستانها مشغول تحصیل هستند که با برنامه ریزی مدون باید به ۵۰ درصد برسد.

منافی با اشاره به اینکه تجهیز به ابزار روز در هنرستانها امروز یک ضروریست است گفت: هدایت تحصیلی دانش آموزان به سوی رشته فنی و حرفه ای دغدغه آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: طرح ایران مهارت یک سرآغاز برای آشنا کردن دانش آموزان با رشته های فنی است و هدف کلی از اجرای ایم طرح ، ایجاد روحیه کارآفرینی در بین دانش آموزان و شکوفایی استعدادها می باشد.

او با تاکید بر لزوم همکاری با دستگاههای اجرایی در راستای تقویت هنرستانها جهت توسعه کار آفرینی گفت: هم اکنون 29 درصد دانش آموزان استان در هنرستانها مشغول تحصیل هستند که با برنامه ریزی مدون باید به ۵۰درصد برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به لزوم تامین نیروی انسانی متخصص در هنرستانها افزود: با مطالبه مقام معظم رهبری، ورود به آموزش و پرورش تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده ۲۸خواهد بود.

او تصریح کرد: کلید تحقق اهداف آموزشی و پرورشی، در دست مدیران مدارس است چراکه باور مدیران نسبت به طرح های تحولی آموزش و پرورش نقطه عطف تحقق اهداف خواهد بود.

کد خبر 4119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha