اعلام آمادگی انگلیس برای کمک به بغداد و اربیل در زمینه دستیابی به توافقی عادلانه و بلند مدت

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سفیر انگلیس در عراق در دیدار با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان از آمادگی کشورش برای دستیابی اربیل و بغداد به توافقی عادلانه و بلند مدت براساس قانون اساسی خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، دولت اقلیم کردستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در این دیدار که با حضور "جیمیس تورنتون" سرکنسول انگلیس در اربیل برگزار شد طرفین درباره آخرین تحولات در عراق و منطقه و همچنین راههای تقویت روابط بین اقلیم کردستان و انگلیس گفتگو و تبادل نظر کردند.

براساس این بیانیه "استیون هیکی" سفیر انگلیس در بغداد در این دیدار از آمادگی کشورش برای ارائه هر گونه کمکی برای دستیابی اربیل و بغداد به توافق عادلانه و بلند مدتی براساس قانون اساسی عراق خبر داد.

این بیانیه می افزاید: مسرور بارزانی نیز در این دیدار تأکید کرد: اقلیم کردستان به همه تعهداتش در چارچوب قانون اساسی عراق در راستای دستیابی به توافق با دولت مرکزی، با هدف تضمین حقوق قانونی شهروندان اقلیم، عمل کرده است.

بیانیه دولت اقلیم کردستان خاطرنشان می کند: طرفین در این دیدار همچنین راهکارهای به نتیجه رساندن انتخابات آینده در عراق و اهمیت اجرای توافق شنگال از جمله خروج نیروها و شبه نظامیان متفرقه از منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

کد خبر 4068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha