بیش از 530 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف شد

سرویس کردستان-رئیس کل دادگستری استان کردستان از رفع تصرف بیش از 530 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، صبح امروز و با حضور رئیس کل دادگستری استان ، دادستان عمومی و انقلاب سنندج و مدیران ادارات متولی ، پنجمین نشست شورای حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی در سال جاری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تبریک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت : ما به عنوان مدیران و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بسیار مواظب عملکرد خود باشیم تا خدای نکرده مدیون خون شهدا ، انقلاب و مردم نشویم .

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی بر لزوم ورود دستگاههای متولی امر قبل از ایراد خسارت به بیت المال تاکید کرد و افزود: فلسفه وجودی این شورا هماهنگی و همکاری بین ادارات در جهت هرگونه تعرض و دست اندازی به بیت المال است .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بر ضرورت اجرای هرچه سریعتر طرح کاداستر در استان کردستان تاکید کرد و افزود : تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی بسیار ضروری است و این اقدام باید در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد و اداره ثبت اسناد و املاک موظف است هرگونه سهل انگاری و عدم همکاری ادارات مربوطه را به دبیرخانه این شورا گزارش دهد .

وی در ادامه از رفع تصرف 701 فقره از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان کردستان به مساحت بیش از 530 هکتار در ده ماهه سال جاری خبر داد و افزود : در همین مدت تعداد 528 پلاک به مساحت 55 هزار هکتار در سامانه ثبت اسناد و املاک استان تثبیت شد و همچنین تعداد 449 پلاک در سطح 427 هزار هکتار سند تک برگ صادر شده است .

در ادامه این جلسه محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب سنندج و دبیر این شورا بر لزوم مستندسازی اراضی ملی و نظارت بر روند اقدامات ادارات متولی تاکید کرد و اظهارداشت : اجرای طرح کاداستر و تثبیت اسناد اراضی ملی و منابع طبیعی را پیگیری کرده و امیدواریم این مهم در کمترین زمان توسط اداره ثبت اسناد و املاک اقدام شود .

همچنین در ادامه این جلسه مدیران ادارات مربوطه به ارائه گزارش عملکرد پرداختند.

کد خبر 4001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha