تندبادی با سرعت 83 کیلومتر در ساعت پیرانشهر را درنوردید

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره هواشناسی شهرستان پیرانشهر گفت: بر اساس شاخص های ثبت در هواشناسی پیرانشهر سرعت وزش باد در این شهرستان به 83 کیلومتر در ساعت رسید.

عبدالرحمان ابراهیمی، رئیس اداره هواشناسی شهرستان پیرانشهر در این خصوص به خبرنگار کردپرس گفت: متأسفانه وزش باد شدید که از اواخر روز شنبه ( 11 بهمن) در پیرانشهر شروع شده است باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده و عبور و مرور در خیابان ها مختل کرده است.

وی ادامه داد: طی روز گذشته سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی سینوپتیک اصلی شهرستان پیرانشهر به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسید که در مناطق بیرون شهر و در ارتفاعات، با توجه به کاهش موانع و اصطکاک، بیشتر از این میزان بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه بروز تندباد در این شهرستان موجب شکسته شدن شاخه های درختان نیز شده است، افزود: سامانه بارشی که در منطقه استقرار یافته بود، از امروز به تدریج از مناطق شمالی آذربایجان غربی خارج می شود و موج ضعیفی جای این سامانه را در جنوب استان از روز پنجشنبه خواهد گرفت.

رئیس اداره هواشناسی پیرانشهر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: براساس الگوهای پیش یابی، اواخر هفته جاری ( از روز چهارشنبه) باید منتظر ورود سامانه بارشی جدیدی به کشور و منطقه باشیم که در صورت تثبیت، شاهد بارش‌های مناسبی در مناطق جنوبی استان آذربایجان غربی و همچنین استان کردستان خواهیم بود.

همچنین این سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد کشور شده و به صورت مورب با عبور از نواحی شمالی، از شمال شرقی خارج خواهدشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید براین نکته که وزش باد همچنان طی امروز و با شدت کمتر در منطقه تداوم داشته و همچنین در برخی نقاط احتمال بارش پراکنده وجود دارد اظهار داشت: به لحاظ دمایی طی ۲ روز آینده روند تغییرات کاهشی پیش بینی می شود اما این کاهش موقتی بوده و از اواسط هفته مجدداً دمای هوا افزایش خواهد یافت. در مجموع طی هفته جاری هوا در اغلب نقاط نسبت به نرمال، گرمتر پیش بینی می شود؛ اما با ورود سامانه بارشی از اواخر هفته، روند تغییرات دما دوباره کاهشی خواهد بود.

این مسئول پیرانشهر در خاتمه اضافه کرد: مجموع بارندگی ثبت شده در ایستگاه نیز از ابتدای سال زراعی ( اول مهرماه تا کنون) ۳۴۷/۷ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد کاهش نشان می دهد. اما این آمار در مقایسه با میانگین درازمدت مشابه، افزایش یافته است.

کد خبر 3990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha