مخالفت نمایندگان عرب و ترکمان کرکوک با واگذاری دفتر عملیات مشترک به حزب دمکرات کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نمایندگان عرب و ترکمان کرکوک در مجلس عراق با اعلام مخالفت با تصمیم مصطفی کاظمی نخست وزیر این کشور مبنی بر واگذاری دفتر عملیات مشترک کرکوک به حزب دمکرات کردستان، این اقدام را کوتاهی در زمینه دستاوردهای عملیات "اجرای قانون" در پایان سال 2017 دانستند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المسله، در این بیانیه مشترک آمده است: اطلاعاتی درباره تصمیم به تخلیه دفتر میدانی فرماندهی عملیات مشترک در کرکوک به دست ما رسیده است که این اقدام، تلاشی برای تحریک اوضاع باثبات استان و همچنین نادیده گرفتن اراده مردم کرکوک و زیرپا گذاشتن دستاوردهای عملیات "اجرای قانون" در آن است.

این بیانیه می افزاید: فرمانده کل نیروهای مسلح نباید از موضوع کرکوک برای راضی نگه داشتن هیچ حزبی استفاده کند و ما مخالف بازگشت آنها نیستیم.

نمایندگان عرب و ترکمان کرکوک، از کاظمی خواستند برای حفظ آرامش امنیتی و اجتماعی این شهر، درباره تصمیم خود در این زمینه بازنگری کند.

یادآور می شود دولت عراق و عرب ها و ترکمان های کرکوک، عملیات ارتش و حشد شعبی برای اخراج نیروهای پیشمرگ از مناطق مورد مناقشه، پس از برگزاری همه پرسی استقلال کردستان در سپتامبر 2017 را عملیات "اجرای قانون" می نامند.

کد خبر 398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha