تمایل اقلیم کردستان به دستیابی به راه حلهای قانونی در تعامل با دولت مرکزی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رهبر حزب دمکرات کردستان در دیدار با نمایندگان و سرکنسول های کشورهای عربی در اربیل، بر تمایل دولت اقلیم کردستان برای دستیابی به راه حل قانونی با دولت مرکزی از طریق گفتگو تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، دفتر رهبر حزب دمکرات کردستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد مسعود بارزانی رهبر این حزب با هیأتی از نمایندگان و سرکنسول های کشورهای عربی در اربیل متشکل از سرکنسول های فلسطین، کویت، امارات، مصر و اردن دیدار کرد.

براساس این بیانیه، دیدار مذکور که به مناسبت آغاز سال میلادی جدید برگزار شد سرکنسول ها و نمایندگان کشورهای عربی در اربیل، بر دوستی و روابط گرم کشورهایشان با اقلیم کردستان تأکید کردند.

نمایندگان دیپلماتیک کشورهای عربی در اقلیم کردستان، از اربیل به خاطر پناه دادن به صدها هزار آواره عرب در جریان جنگ علیه داعش و مبارزات نیروهای پیشمرگ برای ریشه کنی این گروه تروریستی تقدیر کردند.

سرکنسول های کشورهای عربی در اربیل، بر ضرورت تقویت هرچه بیشتر روابط با اقلیم تأکید و اظهار امیدواری کردند مشکلات باقیمانده بین اربیل و بغداد از طریق مذاکره حل شود.

بارزانی نیز در این دیدار، با تقدیر از هیأت مهمان اعلام کرد مردم اقلیم کردستان همواره تلاش کرده است با ملت های منطقه روابط دوستانه ای برقرار کند. به همین دلیل راه صلح و همزیستی را در پیش گرفته است.

رهبر حزب دمکرات کردستان نیز با تأکید بر اهمیت تقویت روابط اقلیم کردستان با کشورهای عربی، درباره روابط بین بغداد و اربیل گفت: مشکلات باید به روش های مسالمت آمیز، گفتگو و تفاهم در چارچوب قانون اساسی و احترام به جایگاه اقلیم کردستان حل شود.

کد خبر 3704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha