"آمار " کارمندان کردستان از زبان وزیر اقلیم در امور مذاکره با بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – خالد شوانی وزیر امور مذاکره با دولت مرکزی در دولت اقلیم کردستان از "آمار واقعی" کارمندان اقلیم کردستان پرده برداشت و خواستار تشکیل کمیته ای از دیوان محاسبات با هدف حل مشکل تعهدات بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، خالد شوانی در این باره گفت: هیأت اقلیم کردستان در بغداد با کمیسیون مالی مجلس و شمار دیگری از مسئولین درباره لایحه بودجه مذاکره کرده است و مذاکرات ما در این باره دو جنبه سیاسی و فنی خواهد داشت.

شوانی افزود: شماری از مسئولین در بغداد، ملاحظات و سؤالاتی درباره درآمدها و هزینه کردهای اقلیم کردستان دارند و خواستار دریافت توضیحاتی درباره آنها هستند.

این مقام اقلیم کردستان همچنین گفت: برخلاف آنچه شایع شده است شمار کارمندان اقلیم کردستان یک میلیون و 230 هزار نفر نیست. بلکه شمار کارمندان اعم از کشوری و لشکری، از 750 هزار نفر فراتر نمی رود و بقیه این افراد، بازنشستگان، حقوق بگیران تأمین اجتماعی و خانواده های شهدا هستند و 12 درصد از مردم اقلیم کردستان، حقوق و کمک های دولتی دریافت می کنند.

خالد شوانی با تأکید بر اینکه شمار کارمندان اقلیم کردستان از 10 درصد کارمندان سراسر عراق فراتر نمی رود تصریح کرد: براساس اطلاعات شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) اقلیم کردستان، به صورت میانگین روزانه 430 هزار بشکه نفت صادر می کند و هر کس ادعای صدور نفت بیشتری را دارد باید در این زمینه دلیل ارائه کند.

وزیر امور مذاکره با دولت مرکزی در کابینه اربیل همچنین گفت: اقلیم کردستان روزانه 450 هزار بشکه نفت تولید می کند که به صورت میانگین حدود 425 هزار بشکه آن را صادر و 25 هزار بشکه را نیز مصرف می نماید.

خالد شوانی در پایان با تأکید بر اینکه برخی از مشکلات بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان در راستای اهداف انتخاباتی مطرح می شوند خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته ای از دیوان محاسبات کشور، باعث حل مشکل تعهدات بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان خواهد شد.

کد خبر 3700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha