ادامه حضور آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- اندیشکده شورای روابط خارجی پیش بینی کرد نیروهای آمریکایی در سال 2021 نیز به حضور خود در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه ادامه دهند.

به گزارش کردپرس، بر اساس گزارش نشریه فایننشال تایمز، در حال حاضر حدود 900 تن از نیروهای آمریکا در سوریه حضور دارند که بیشتر آنها در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بویژه در نزدیکی میدان های نفتی مستقر شده اند. رهبران کرد سوریه ابراز امیدواری کرده اند با تغییر دولت در آمریکا، جو بایدن رییس جمهور جدید این کشور همچنان در کنار کردهای سوریه بماند و از حمله مجدد ترکیه جلوگیری کند.

اندیشکده شورای روابط خارجی در آمریکا که در مورد وضعیت نیروهای مختلف در سوریه طی سال 2021 گمانه زنی کرده، احتمال داد که نیروهای آمریکایی همچنان در سوریه بمانند. اما تاکید شده است آمریکا نمی خواهد منابع بیشتری برای چالش های پیش روی این کشور در سوریه اختصاص دهد.

با این حال هشدار داده شده که ممکن است ترکیه در سال جدید میلادی بخواهد بار دیگر عملیات نظامی دیگری را علیه کردها انجام دهد.

اندیشکده شورای روابط خارجی همچنین احتمال برخورد بیشتر میان نیروهای آمریکا و روسیه را در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه رد نکرده است چرا که هر دو کشور برای افزایش نفوذ در این منطقه غنی از نفت و منابع حیاتی مانند آب و کشاورزی با هم رقابت می کنند.

این اندیشکده همچنین نسبت به قدرت گرفتن مجدد داعش در سوریه هشدار داده است.

شورای روابط خارجی بهترین حالت برای آمریکا در سوریه را حفظ وضعیت موجود دانسته است.

کد خبر 3622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha