توافق کاظمی و وزیر دفاع ترکیه درباره یافتن راه حل برای "تهدیدات تروریستی" در نزدیکی مرزهای مشترک

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق با خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه و هیأت همراهش در بغداد دیدار و درباره همکاری نظامی بین دو کشور و حل "تهدیدات تروریستی" در نزدیکی مرزهای مشترک گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مصطفی کاظمی امروز با خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه و هیأت همراهش دیدار و درباره مسائل مورد علاقه طرفین، تقویت همکاری نظامی بین عراق و ترکیه در چارچوب همکاری کلی و تقویت اصل احترام به حاکمیت عراق بر سراسر خاک این کشور تأکید کردند.

کاظمی در این دیدار بر ضرورت اجرای توافقات امضا شده بین دو کشور در سفر اخیرش به آنکارا و اهمیت پایبندی ترکیه به تعهداتش در زمینه سرمایه گذاری براساس نتایج کنفرانس حمایت از عراق در سال 2018 در کویت، تأکید کرد.

نخست وزیر عراق مخالفت این کشور را با همه تهدیدات و فعالیت های تروریستی از خاک کشورش علیه ترکیه اعلام و تصریح کرد: توانایی عراق برای حل چنین تهدیداتی، از طریق ادامه حضور نیروهای نظامی اش در سراسر خاک کشور، بیشتر خواهد شد.

کاظمی در این دیدار بر اهمیت همکاری نظامی بین دو کشور تأکید کرد و گفت: ارتش عراق که در روزهای اخیر صدمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت به تقویت توانایی هایش با همت نیروهای داخلی و همکاری دوستان در ترکیه و پیمان ناتو، ادامه خواهد داد.

خلوصی آکار نیز آمادگی ارتش ترکیه برای ارائه کمک و خدمات استشاری در زمینه های مبارزه با تروریسم، آموزش نیروها و رزمایش های مشترک را اعلام کرد.

در این دیدار طرفین درباره اهمیت حل تهدیدات تروریستی در نزدیکی مرزهای مشترک توافق نظر داشتند و تأکید کردند برقراری ثبات باعث افزایش همکاری های بیشتر دو کشور و شکوفایی و پیشرفت دو ملت دوست عراق و ترکیه خواهد شد.

کد خبر 3325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha