کنترل رفتار هیجانی در چهارشنبه سوری/کشف 17 هزار مواد محترقه در قروه

سرویس کردستان- فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قروه از کشف بیش از 17 هزار مواد محترقه خطرناک خبر داد و نسبت به رعایت نکات ایمنی با کنترل رفتار هیجانی در چهارشنبه سوری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، «علیرضا صفری» صبح امروز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان قروه از کشف بیش از 17 هزار و 500 عدد انواع مواد محترقه خطرناک خبر داد و بیان کرد: این میزان مواد در راستای اقدامات پیشگیرانه، پلیس با نظارت و کنترل بر واحدهای صنفی عرضه کننده مواد محترقه کشف شد که البته نسبت به سال گذشته 8 درصد روند کاهشی داشته و این نشان دهنده فرهنگ سازی بین اقشار مختلف مردم است.

او رویکرد پلیس در چهارشنبه آخر سال را یک نگاه اجتماعی دانست و افزود: پلیس هرگز مخالف شادی مردم نیست و رويکرد پليس به چهارشنبه آخر سال نگاه اجتماعی بوده و تأمین نظم و امنيت در این روز باید محله محور و مردم محور باشد.

به گفته «صفری» پليس در جشن و شادی شهروندان شريک است وخود مردم قانونمند و قانونمدار شهرستان باید مراسم چهارشنبه آخر سال را مديريت کنند.

آمار حوادث، هشداری جدی برای خانواده ها

آن طور که این مقام قضایی می گوید حوادث واقع شده به مناسبت چهارشنبه آخر سال هشداری است برای شهروندان تا آسیب های ناشی از مواد محترقه را جدی بگیرند.

«علیرضا صفری» با بیان اینکه هدف ما ایجاد نگرانی و اضطراب برای خانواده ها نیست، تصریح کرد: پلیس در صدد آن است که با روشنگری و توجه اقشار مختلف به اهمیت حفظ ایمنی، سلامت و امنیت، شادی و نشاط را جایگزین یک عمر و پشیمانی و حسرت کنند.

پیش شرط های چهارشنبه بدون حادثه

او پیش شرط های چهارشنبه آخر سال بدون حادثه را شامل همراهی دلسوزانه و آگاهانه بزرگترها با افراد نوجوان و جوان اعضای خانواده، احساس مسئولیت اجتماعی آحاد شهروندان، تذکر دادن به یکدیگر و افراد خاطی و قانون گریز و همراهی شهروندان در عمل به توصیه های پلیس دانست و عبور از قانون را خط قرمز پليس در چهارشنبه آخرسال عنوان کرد.

خودداری از ترددهای غیرضروری

«صفری» بر خودداری خانواده ها در تردد غیرضرور برای شب چهارشنبه سوری تأکید کرد و یادآور شد: اولویت اصلي پليس در کنار ساير ماموريت هاي ذاتي در چهارشنبه آخر سال ارتقای نظم و امنیت و حفظ آرامش عمومی با رويکرد افزايش ايمني و سلامت شهروندان و حذف عوامل خطرپذيري و کاهش آسيب هاي احتمالي است.

مطابق سخنان او در همین زمینه با فروشندگان و استفاده کنندگان مواد محترقه غیرمجاز که امنیت مردم را با خطر مواجه کنند همچنین با رانندگان خودروهایی که در شب چهارشنبه آخر سال ایجاد ترافیک و آزار و اذیت برای شهروندان نمایند حسب هماهنگی به عمل آمده با مراجع قضایی برخورد خواهد شد و خودرو این افراد به پارکینگ دلالت می شود.

لزوم مدیریت رفتارهای هیجانی

فرمانده انتظامی قروه با تدکید بر کنترل رفتار هیجانی در چهارشنبه سوری، افزود: خانواده ها ضمن مدیریت رفتارهای هیجانی فرزندان خود از نگهداری مواد محترقه در منزل، محل کار، خودرو، داخل کیف و لباس کودکان اجتناب کنند.

«علیرضا صفری» از شهروندان خواست که درصورت لزوم مراتب هرگونه رفتار خطرناک را به واحدهای انتظامی مستقر در سطح شهرها و یا مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.

او تصریح کرد که چنانچه افرادی دست به رفتارهای مجرمانه و هنجارشکنانه ای همچون استفاده از مواد محترقه و منفجره، ایجاد آلودگی‌های صوتی، اذیت و آزار مردم، خطرآفرینی برای خود و دیگران و... نمایند پلیس با مرتکبین برابر قانون برخورد می کند.

توصيه های پلیسی در خصوص چهارشنبه آخر سال:

*از نگهداري، تهيه و ساخت وسايل آتش بازي دستي توسط فرزندانتان اکيدا خودداري کرده و نظارت بر اين موضوع را جدي بگيريد.

*سالمندان، بيماران قلبي، زنان باردار، نوزادان و... در مقابل آلودگي صوتي و صداهاي بلند و ناهنجار ترقه هاي خطرناک و پرصدا بسيار آسيب پذيرند آنها را عزيزان خودمان بدانيم و به آرامش و سلامت آنان هم، فکر کنيم.

*از حمل مواد محترقه و آتش گير و انفجاري حتي به مقادير بسيار کم، در جيب لباس و کيف جداً خودداري کنيد.

*از پرتاب مواد آتش بازي (منفجره و محترقه) به طرف افراد ديگر خودداری گردد.

*از آتش زدن لاستيک، هيزم، کارتن خالي و امثال آن چه در واحدهاي مسکوني و چه در معابر، کوچه و خيابان است خودداري کنید.

*از پرتاب مواد آتش زا مانند فشفشه و... بر روي درخت ها ، بام و بالکن منازل که از عوامل عمده بروز آتش سوزي است جداً خودداري کنيد.

*از ريختن مواد سريع الاشتعال مانند نفت ، بنزين و غيره بر روي مواد آتش گير جداً خودداري شود.

*از سوزاندن وسايلي چون کپسول گاز، لاستيک، آمپول و استفاده از مواد آتش زا نظير بنزين، الکل، کاربيت و مانند آن جداً خودداري کنید./

کد خبر 29183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha