ایجاد کیان مستقل کردی در مرزهای ترکیه توسط آمریکا، توهم مقامات ترکیه است

سرویس جهان- نشریه فارن پالسی نوشت سیاستمداران ترکیه باید از این توهم که آمریکا به دنبال تجزیه ترکیه و ایجاد کیان مستقل کردی در مرزهای این کشور است دست بردارند.

به گزارش کردپرس، مجله فارن پالسی در مقاله ای به بررسی روابط ترکیه و آمریکا در آستانه تشکیل دولت جدید در آمریکا به رهبری جو بایدن پرداخته است.

این نشریه بر این باور است که مقامات دو کشور ارزیابی واقع گرایانه از یکدیگر ندارند و وهم و خیال درباره یکدیگر عامل اصلی اختلافات و مشکلات در روابط میان دو کشور بوده است.

فارن پالسی تلاش دولت آمریکا برای تجزیه ترکیه و ایجاد کیان مستقل کردی در نزدیکی مرزهای این کشور را وهم و خیال مقامات ترکیه دانسته و بر این باور است آمریکا چنین قصدی ندارد.

این مجله در ادامه اشاره کرده است که ترکیه حتی در مسئله مبارزه با داعش، از دریچه تقابل با پ.ک.ک به این مسئله نگاه کرده است.

در تحلیل مجله فارن پالسی اشاره شده که رجب طیب اردوغان آمریکا را حامی گولنیستها، اپوزیسیون ترکیه و حتی پ.ک.ک می داند که هدف نهایی این حمایت کنار گذاشتن او از قدرت است.

این مجله سیاسی با اشاره به حمایت نظامی از نیروهای کرد سوریه که از نظر ترکیه وابسته به پ.ک.ک هستند، نگرانی ترکیه از اقدامات آمریکا را توجیه پذیر دانسته است.

کد خبر 2862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha