سالانه 600 هزار سقط جنین غیر مجاز در ایران انجام می شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: رعایت سیاست های جمعیتی جهت تثبیت جمعیت متعادل در کشور باید دراولویت قرار گیرد چرا که در صورت ادامه آمار سقط جنین سالانه که حدود 600 هزار مورد است هرگز نمی توان به آینده جمعیتی ایران خوش بین بود.

به گزارش خبرنگار کردپرس، جلسه شورای اداری شهرستان پیرانشهر که روز پنجشنبه ( 18 دیماه ) با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین، ناصر خدایاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی طی سخنانی با اشاره به بررسی برنامه های فرهنگی، تبلیغی و پیشنهادی سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گفت: رعایت سیاست های جمعیتی جهت تثبیت جمعیت متعادل در کشور، جلوگیری از سقط جنین و توجه به هرم جمعیتی برای تعادل جمعیت از مهمترین مواردی هستند که باید در اولویت مسئولان و مردم قرار گیرند.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود سالانه 800 هزار نوزاد در کشور ما از مادر متولد می شوند اما متأسفانه از طرفی هم سالانه شاهد 600 هزار سقط جنین غیر مجاز در کشور هستیم که اگر تمهیداتی اتخاذ شود تاجلوی این فاجعه گرفته شود بدون شک در رشد جعمیت آینده کشور نمی توان توازن چشم گیری ایجاد کنیم.

خدایاری ادر ادامه اظهارداشت: بر اساس سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری همه مسئولان باید در راستای پیاده سازی توصیه های فرزندآوری و ازدیاد جمعیت در چهارچوب برنامه های فرهنگی، تبلیغی و پیشنهادی گام بردارند تا کشور در آینده ای نه چندان دور با مشکلات جمعیتی مواجه نشود.

مدیر کل ارشاد استان در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت غیر فعال یک کشور تنها یک جمعیت مصرف کننده هستند، ادامه داد: جمعیت کشور به دو دسته فعال و غیر فعال تقسیم می شود آن کشوری می تواند همیشه شاد و زنده باشد که جمعیت فعالش بیشتر از جمعیت غیر فعال باشد لذا نسل جوان در هر کشوری بعنوان یک سرمایه ارزنده می تواند در زنده نگه داشتن یک کشور در ابعاد مختلف نقش اساسی ایفا کند.

این مسئول استانی تصریح کرد: جمعیت هر کشوری را بر اساس آیتم هایی از جمله مساحت، ذخایر و منابع و دارائی های آن کشور می سنجند که بر اساس این مقیاس کشور ما در مقایسه با سایر کشورهای همسایه خود در شرایط مطلوبی قرار ندارد و امروز ادعای اینکه جمعیت ایران به نسبت به مساحت و ذخایر و دارائی هایش برابر چندین جمعیت کشور همسایه است دیگر صحت ندارد و ما نتوانسته ایم در خصوص سیاست جمعیت جانشین موفق عمل کنیم.

حاج ماموستا مصطفی محمودی امام جمعه شهرستان پیرانشهر نیز در ادامه این مراسم ضمن توصیه مؤکد به امر ازدواج در بین جوانان خواستار رفع سخت گیری های موجود در زمینه ازدواج جوانان در جامعه شد و اظهار داشت: تسهیل در امر ازدواج جوانان مهم ترین راهکار جلوگیری از پیری جمعیت است که اگر به درستی و بر حسب حساسیت موضوع به آن توجه نشود در سالهای آتی کشورمان با خسارت های جبران ناپذیری در عرصه کاهش جمعیت مواجه خواهد شد.

کد خبر 2778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha