احتمال ثبت غار تاریخی شانه‌در اقلیم کردستان در یونسکو

سرویس جهان به گفته پروفسور گریمی بارکر، از دانشگاه کمبریج که تحقیقات مفصلی درباره زندگی هزاران ساله انسان نئاندرتال در غار شانه‌در اقلیم کردستان انجام داده، این مکان تاریخی شایسته ثبت در یونسکو است.

به گزارش کردپرس، غار تاریخی شانه‌در در اقلیم کردستان عراق به مدت دهها هزار سال محل زندگی انسان نئاندرتال بوده است. اخیرا چهره یکی از اسکلتهای یافته شده در این غار بازسازی شده که نشان می دهد او و همراهانش حدود 50000 سال پیش در این غاز زیسته اند.

پروفسور گریمی بارکر از دانشگاه کمبریج که تحقیقات مفصلی در زمینه زندگی انسان نوع نئاندرتال در این غار انجام داده، به نشریه ریجن گفته است تحقیقات مربوط به انشان نئاندرتال و یافته ها از این تحقیقات در این غار تاریخی، در حوزه مطالعات انسان نئاندرتال در جهان منحصر به فرد بوده و اطلاعات زیادی در این خصوص به دست آمده است.

 او با اشاره به این خصوصیات تاکید کرد که امکان ثبت این مکان تاریخی در فهرست آثار یونسکو، به دلیل اهمیت زیاد آن وجود دارد.

نشریه ریجن نیز به نقل از فعالان اقلیم کردستان احتمال داده است غار شانه‌در بعد از قلعه تاریخی اربیل که سکونت در آن به 8 هزار سال قبل می رسد و در یونسکو به ثبت رسیده، به عنوان دومین اثر تاریخی اقلیم کردستان در این نهاد وابسته به سازمان ملل ثبت شود.

کد خبر 2771478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha