محمد حاجی محمود: حکم دادگاە فدرال دربارۀ انحلال کرسی اقلیتها سلاخی کردن دمکراسی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ محمد حاجی محمود به اعضای شورای رهبری حزب سوسیال دمکرات کردستان اعلام کرد حکم دادگاه فدرال مبنی بر حذف کرسی اقلیتها، از پشت خنجر زدن به کُردها و ساختار سیاسی کردستان است و در خصوص مشکلات داخلی حزبش گفت: بقای همه به بقای حزب سوسیال دمکرات کردستان بستگی دارد به همین دلیل به هیچ تفرقه افکنی اجازه داده نخواهد شد که مانع انجام فعالیتهای حزب شود.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، شورای رهبری حزب سوسیال دمکرات کردستان اعلام کرد جلسه عادی شورای رهبری این حزب روز جمعه در روستای «گوله خانه» تپه «سورن»  با حضور محمد حاجی محمود برگزار شد و در خصوص آخرین تحولات اقلیم کردستان و عراق بحث و گفتگو شد.

در این جلسه محمد حاج محمود رهبر حزب سوسیال دمکرات کردستان ضمن اشارە بە زندگی و معیشت مردم و احکام دادگاه فدرال عراق، از بدی شرایط کلی معیشتی مردم اقلیم کردستان به ویژه کارمندان این منطقه -که بە سبب توطئەچینی برخی از مقامات عراقی برای شکستن اراده بی نظیر ملت کرد حقوق و رفاه مردم را با اختلافات سیاسی توام می‌کنند- سخن گفت.

وی در بخش دیگری از این جلسه درخصوص برنامه‌های پشت پرده احکام دادگاه فدرال برعلیه دولت اقلیم کردستان پرداخت و انحلال کمیسیون عالی مستقل انتخابات کردستان را به خنجر زدن از پشت به کُردها و ساختار اقلیم کردستان توصیف کرد.

محمد حاج محمود تاکید کرد: «حذف کرسی اقلیتها سلاخی کردن دمکراسی است و هدف از آن دو قطبی کردن جامعه و نابودی همزیستی صلح آمیز است که بخشی از سنت دیرینه ملت ما می‌باشد».

وی برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان را در میانۀ سال جاری میلادی خوشبینانه و با اهمیت ارزیابی کرد و در همین چارچوب تصمیم تشکیل کمیسیونی ویژه انتخابات در حوزه‌های انتخاباتی صادر شد و اعضای شورای رهبر حزب را موظف کرد که از هم اکنون زیرساختهای لازم را به این منظور فراهم کنند و همه در قالب یک تیم در خدمت برنامه و سیاستهای حزب فعالیت کنند.

رهبر حزب سوسیال دمکرات کردستان تصریح کرد: سرنوشت همه در گرو بقای حزب سوسیال دمکرات است و لازم است همه تلاشهای خود را برای پیروزی برنامه‌ها و شکوفایی حزب شدت ببخشند.

محمد حاج محمود اشاره کرد به هیچ گروه و دسته آشوبگر و تفرقه افکنی اجازه داده نخواهد شد که مانع انجام فعالیتها در صفوف حزب باشند.

علاوه بر این اعضای شورای رهبری حزب سوسیال دمکرات کردستان به اتفاق آرا تصمیم گرفتند که در سریعترین زمان ممکن آماده‌سازیهای لازم برای برگزاری هشتمین کنگره حزب انجام گیرد.

در این باره حاج محمود گفت: «به همه اطمینان می‌دهم که هشتمین کنگره حزب سوسیال دمکرات کردستان بدون در نظر گرفتن منافع فردی هیچ کس برگزار خواهد شد».

کد خبر 2767671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha