احکام صادره از سوی دادگاه عالی فدرال عراق برای همه نیروهای سیاسی، بدون توجه به پذیرش یا عدم پذیرش این احکام، الزام آور و قطعی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - عضو ائتلاف الفتح در عراق، با انتقاد از اظهارات مقامات حزب دمکرات کردستان علیه دادگاه عالی فدرال، گفت: همه احکامی که از سوی این دادگاه صادر می شود، بر اساس قانون اساسی عراق و دیگر قوانین این کشور است.

به گزارش کرد پرس، خالد السرای در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: همه نیروهای سیاسی کُرد و اهل سنت ازحکم دادگاه فدرال در رد شکایت چارچوب هماهنگی درخصوص تقلب در انتخابات سال 2021 حمایت کردەاند.

وی افزود: همین نیروها  امروز به دادگاه  فدرال که احکام آن با اهداف آنان همخوانی ندارد، حمله می‌کنند.

خالد السرای با تاکید بر اینکه احکام صادره ازسوی دادگاه عالی فدرال عراق برای همه نیروهای سیاسی، بدون توجه به پذیرش یا عدم پذیرش این احکام، الزام آور و قطعی است، تصریح کرد: همه نیروهای سیاسی موظف به اجرای مواد قانون اساسی و پیروی از این قانون هستند.

وی با اشاره به اینکه ادعای جانبداری دادگاه فدرال عراق در احکام خود از برخی احزاب علیه برخی دیگر، نوعی خیالپردازی است و صحت ندارد، افزود: اظهارات برخی از مسئولان حزب دمکرات کردستان علیه دادگاه عالی فدرال ازوجود  دوگانگی در سیاست این حزب ناشی می شود.

کد خبر 2767596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha