همه شعبات اخذ رای در کردستان آنلاین است/132 کاندیدای مجلس در کردستان برای 6 کرسی رقابت می کنند

رییس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: فضا در استان برای برگزاری یک رقابت سالم، امن، رقابتی و با مشارکت حداکثری با تلاش شبانه روزی مهیا شده است و روز جمعه از ساعت 8 صبح 1296 شعبه آماده اخذ رای از مردم کردستان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.

به گزارش کرد پرس، مهدی رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج با بیان اینکه همه شعبات اخذ رای در استان آنلاین و هیچ شعبه آفلاینی در کردستان نداریم، افزود:  از ابتدای سال جلسات ستاد انتخابات برگزار و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات توسط کمیته ها مختلف اتخاذ شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: همه شعبات اخذ رای در استان به صورت آنلاین فعالیت می کنند و شاید نقطه آفلاین وجود داشته باشد اما هیچ شعبه آفلاینی در کردستان نداریم.

رمضانی افزود: در کوتاه ترین زمان ممکن براساس تمهیدات صورت گرفته اطلاعات بروز می شود در همین راستا بسترهای ارتباطی با کار جهادی توسط مجموعه مخابرات و زیرساخت استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع تعرفه ها در سطح فرمانداری های استان انجام شده و تمهیدات لازم در حوزه مدیران بحران و غیره نیز اتخاذ شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه  براساس برنامه ریزی های صورت گرفته صندوق های اخذ رای حتی برای روستاهای با جمعیت 5 خانوار نیز فرستاده می شود، گفت:  جلسات توجهی با کاندیداها برگزار شده و دستورالعمل های انتخاباتی به آنها ابلاغ شده است.

وی افزود: 132 نفر به عنوان کاندیدای قطعی خود را در معرض انتخاب مردم در استان قرار می دهند که 15 نفر آن بانوان و 117 نفر آقایان هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان با بیان اینکه  تقریبا به ازای هر کرسی نمایندگی در استان 22 نفر رقابت می کنند و  تعداد نامزدها در این دوره نسبت به دور قبل 41 درصد افزایش را داشته است، افزود:  چهار کاندیدا در استان کردستان برای دو کرسی نمایندگی خبرگان رقابت می کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان، یادآور شد: ساعت اخذ رای از ساعت 8 صبح روز جمعه 11 اسفند ماه جاری تا 18 عصر بوده که همچون سال های گذشته  در صورت صلاح دید و با تصمیم ستاد انتخابات امکان تمدید آن وجود دارد.

وی افزود: در مجموع یک هزار و 296 شعبه شامل 612 شعبه سیار، 684 ثابت، 707 شعبه روستایی و 589 شعبه شهری است.

وی تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی انتخابات تعطیل نمی شود و در حوزه تمهیدات امنیتی نیز اقدامات لازم انجام گرفته است حداکثر امنیت در فرایند برگزاری انتخابات فراهم و انتخابات قطعا در شرایط بسیار امن برگزار خواهد شد. اراده جمهور مردم برگزاری انتخابات پرشور است و به امید خدا شاهد مشارکت حداکثری در انتخابات خواهیم بود.

کد خبر 2767571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha