درانتخابات شرکت کنیم یا نه؟/ *محمدصادق فتح اللهی

فارغ از هرگونه اظهار نظر شتابزده و احساسی جواب این سوال را می توانیم با یک حساب و کتاب منطقی به دست بیاوریم.

کرد پرس- اکثر کسانی که قصد شرکت در انتخابات ندارند به خاطر مشکلات موجود نمیخواهند در انتخابات شرکت کنند اما سوال اینجاست آیا در دور قبل انتخابات مجلس و ریاست جمهوری که مشارکت کاهش یافت و به کمتر از پنجاه درصد رسید با کاهش مشارکت مشکلات مردم برطرف شد؟

اگر در انتخابات شرکت نکنیم وضعیت مردم بهتر می شود یا اگر در انتخابات شرکت کنیم و به افراد شایسته رای دهیم اوضاع مردم بهتر می شود کدامیک؟ هر کدام که باعث بهبود وضعیت مردم می شود را انجام دهیم.

عدم مشارکت در انتخابات هیچ تاثیر مثبتی در وضعیت مردم ندارد بلکه اثرات منفی و مخربی در آینده ی مردم دارد آن چیزی که باعث بهبود وضعیت موجود می شود این هست که در انتخابات شرکت کنیم و تحقیق کنیم که کدامیک از داوطلبان پاک تر و شایسته تر هستند و با رای دادن به چنین افرادی نگذاریم که افراد نالایق بر ما مسلط شوند و باعث وارد شدن خسارات جبران ناپذیر به مردم شوند.

 در انتخابات شرکت کنیم یا نکنیم در هر حال افرادی با رای مردم به عنوان مسئولان آینده ی کشور انتخاب می شوند با عدم شرکت در انتخابات خود را از حق تعیین سرنوشت خود و خانواده  مان محروم می کنیم و دیگران به جای ما تصمیم گیری می کنند که چه مسئولانی و با چه تفکراتی بر ما مسلط شوند.

 همچنین با عدم مشارکت ما بد خواهان مردم ایران به این نتیجه می رسند که تحریم هایی که بر علیه مردم وضع کردند و فشار هایی که بر مردم آورده اند موثر بوده بنابراین آن فشار ها را شدید تر می کنند اما اگر مشارکت قوی باشد آنان می بینند که فشار هایی که آورده اند باعث نشده که مردم میدان را خالی کنند و به نوعی دارند هزینه و زحمت بیخود و بی نتیجه ای را در فشار همه جانبه علیه مردم ایران متحمل می شوند که این موضوع باعث کم انگیزه شدن آنان در هجوم همه جانبه به مردم ایران می شود.

*دکترای جامعه شناسی توسعه اجتماعی

کد خبر 2767417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha