نماینده ولی فقیه در کردستان: لزوم شرکت پرشور در انتخابات ترویج شود

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ترغیب مردم به شرکت پرشور و گسترده در انتخابات برای داشتن آینده‌ای بهتر، وظیفه همه از جمله روحانیون است.

به گزارش کرد پرس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در نشست ائمه جمعه استان کردستان با موضوع غزه – مقاومت - انتخابات، گفت: بهترین کار برای خدمت به کشور، شرکت در انتخابات بوده و انتخاب افراد اصلح، هم کاری بسیار ارزشمندتر است.

وی با بیان اینکه هر کس از فیلتر شورای نگهبان رد شد، یعنی صلاحیت نمایندگی مردم را دارد، افزود: باید با شرکت گسترده در انتخابات، استان را به سمت توسعه و رونق بیشتر هدایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان به بحث غزه و جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ادامه داد: ۷۰ سال است مردم مظلوم فلسطین مورد ظلم و تجاوز این رژیم سفاک هستند و پاییز امسال این مظلومیت به شکل واضح تری به جهانیان نشان داده شد.

حجت الاسلام پورذهبی یادآور شد: امروز جنایت رژیم صهیونیستی بسیار بیشتر از قبل شده و تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر شهید و احساسات مسلمانان و مردم جهان جریحه دارتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید مانند امام راحل و رهبری در تمام مسائل آگاه و بصیر باشیم، اضافه کرد: نظام اسلامی از همان ابتدای انقلاب، موضع خود را در برابر رژیم صهیونیستی مشخص و از فلسطین حمایت کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان، تلاش ایران را تقویت جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: اتفاقات اخیر باعث شد وجدان بشری بیدارش شود که اگر این اتفاق نمی افتاد، شاید بخشی از چهره سفاک رژیم صهیونیستی روشن نمی شد.

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه مقاومت جبهه است و یک شهر و کشور نیست، ادامه داد: هر جا ظلم و ستم دیدیم، باید از مظلوم دفاع کنیم و در این زمینه شیعه و سنی فرقی ندارد.

محاسبات دشمن در بحث انتخابات اشتباه است

امام جمعه سنندج هم گفت: دشمن می خواهد شرکت مردم در انتخابات را کمرنگ جلوه دهد اما باز هم دچار اشتباه محاسباتی خواهد شد.

ماموستا فایق رستمی انتخابات را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، به معنای مردم سالاری و نظارت مردم بر عملکرد مسئولان و دولت است.

وی بر ضرورت انتخاب افراد اصلاح، دلسوز، تلاشگر، مورد اعتماد، آگاه به مسائل و مشکلات مردم و حافظ خون شهدا تاکید کرد.

امام جمعه سنندج در ادامه به مسئله فلسطین اشاره و بیان کرد: این موضوع طایفه ای نیست، بلکه مسئله ای جهانی و بشری است و امروز وجدان بشریب بیدار شده است.

ماموستا رستمی ادامه داد: مردم جهان با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، این مهم را اعلام می کنند که باید دیگر دوران لشکرکشی و کشتار و ظلم به پایان برسد.

تلاش دشمن برای ایجاد شبهه در نسل جوان

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم گفت: دشمن امروز برای نابودی اسلام به طرق مختلف قد علم کرده که بخش عمده ای از آن، طرح شبهه برای مردم به ویژه نسل جوان است.

حجت الاسلام سعید عسکری تاکید کرد: دشمن تلاش می کند در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی به ویژه اعتقادی، برای نسل جوان شبهه ایجاد کند؛ بنابراین روحانیون باید در برخورد با این جوانان، بصیر و هوشیار باشند و با روشنگری، نقشه دشمن را خنثی کنند.

وی به بحث انتخابات اسفند امسال اشاره کرد و افزود: نیاز است از تریبون نماز جمعه برای حضور پرشور باشکوه مردم پای صندوق های رای استفاده شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: برای پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و پیشرفت های حاصل شده، هزینه های زیادی کردیم و باید از این هزینه‌ها دفاع کرد.

ضرورت کوتاه بودن خطبه های نماز جمعه، تکراری نبودن مطالب در خطبه ها، استفاده بیشتر از ظرفیت ائمه جمعه موقت و عدم حمایت از نامزدهای خاص در انتخابات، از دیگر مطالبی بود که حجت الاسلام عسکری به آن پرداخت.

فلج شدن رژیم صهیونیستی در برابر قدرت مقاومت

دبیر شورای عالی و افتا و روحانیت کردستان هم گفت: ملت فلسطین ۷۰ سال است در برابر جنایات و ظلم های رژیم صهیونیستی از خود دفاع می کنند و عملیات طوفان الاقصی، تجاوز نبود بلکه دفاع از حق خودشان بود.

اشرف ایل بیگی با بیان اینکه مقاومت با کمترین امکانات توانست رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد، اضافه کرد: مجاهدان شجاع فلسطین در غزه با اتکا به توانایی خود و هدایت برخی کشورهای جبهه مقاومت، دستاوردهای نظام و دفاعی خوبی داشتند و ارتش اسرائیل را فلج کردند.

وی یادآور شد: مقاومت در این ۸۵ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی، ۸۰۰ دستگاه تجهیزات این رژیم را منهدم کرده که باید به آنان درود فرستاد.

لزوم ترویج فرهنگ صلح و سازش

معاون شورای حل اختلاف کردستان هم بر لزوم ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید و اظهار کرد: کاهش ورود پرونده های قضایی و کاهش آسیب های اجتماعی و اختلافات حقوقی، کیفری و خانوادگی، نیازمند ترویج فرهنگ سازش است.

بهادر اسدی با اشاره به اینکه روحانیون و ائمه جمعه بزرگترین ظرفیت برای ترویج صلح و سازش هستند، افزود: ستاد صبر در دادگستری تشکیل شده تا با کمک ریش سفیدان و روحانیون بتوان پرونده های قضایی را کاهش داده و به صلح و سازش ختم کرد.

وی به این هم اشاره کرد که امسال ۱۱ پرونده قصاص نفس با کمک هیات های صلح و رضایت اولیای دم، منجر به سازش و بخشش شده است.

کد خبر 2765184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha