نگاه خطرناک ترکیه تحت رهبری اردوغان به کردها

سرویس جهان- مجله گلوبال مدیا نوشت: از نظر دولت ترکیه تحت رهبری اردوغان، همه کردهایی که با او همراه نیستند تروریست هستند.

به گزارش کردپرس، مجله گلوبال مدیا در تحلیلی پیرامون موضع ترکیه تحت رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، نگاه او به کردها و مسئله کردها را خطرناک خوانده و تبعات این موضع را ویرانگر توصیف کرده است.

 از نظر این مجله انگلیسی، اردوغان در مورد کردها به این فکر می کند که آیا آنها با او همراه بوده و یا در راستای منافع او حرکت می کنند؛ اگر آنها در راستای موضع او نباشند، آنگاه آنها را تروریست خطاب خواهد کرد.

این مجله تاکید کرده است که مواضع خطرناک اردوغان و ترکیه تحت رهبری او درباره کردها جنبه عملی نیز پیدا کرده است. شاهد این مدعا لشکرکشی های ترکیه به شمال عراق و سوریه و جنگ مداوم این کشور علیه کردها در این دو کشور است.

 این نشریه با اشاره به سرکوب سیاسی کردهای مخالف اردوغان در داخل ترکیه، به محدودیت های شدید ایجاد شده برای کردهای ترکیه اشاره کرده که حاصل آن زندانی شدن هزاران تن از کردها و محدود شدن فعالیت اجتماعی نهادهای کردی و محدودیت زبان کردی در این کشور بوده است.

گلوبال مدیا یادآوری کرده است در حالی که کردهای سوریه سهم زیادی در مبارزه با داعش به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده در جهان داشته اند، ترکیه از سال 2018 حملات متعددی علیه مناطق تحت کنترل کردها داشته و این حملات همچنان ادامه دارد.

در این مقاله اشاره شده که در حالی که اردوغان  برای بحران های جهانی راه حل ارائه می دهد مسائل مهمی مانند مسئله کردها را نادیده گرفته و یا با توسل به شیوه های خشونت آمیز قصد حل آنها را دارد.

کد خبر 2764756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha