موانع پهنه های معدنی مورد تعارض با محیط زیست در کردستان بررسی شد

موانع پهنه هایی معدنی و محدوده های اکتشافی مورد تعارض با محیط زیست در جلسه کارگروه ستادی سازمان محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت که در سنندج تشکیل شد، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش کرد پرس، مدیرکل امور زیستگاه های سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این نشست، گفت: این کارگروه به منظور رفع مشکلات و موانع ایجاد پهنه های معدنی مورد تعارض در استان تشکیل شده است.

حامد طالبی اظهار کرد: تشکیل این کار گروه در استان اقدام مطلوبی است چون از نزدیک با چالش ها و مشکلات برخورد می شود و تصمیم درست و اصولی گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۰ هزار هکتار در هشت منطقه تحت مدیریت این سازمان در استان کردستان وجود دارد، افزود: انجام هرگونه فعالیت در داخل این مناطق باید در راستای توسعه پایدار و حفظ فون و فلور منطقه انجام پذیرد.

توسعه همیشه با چالش های زیست محیطی همراه است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان هم در این جلسه بیان کرد: حرکت به سمت توسعه همیشه با چالش های زیست محیطی همراه است اما باید در فرآیند پیشرفت با یک دقت خاصی از محیط زیست و منابع طبیعی استفاده شود.

حامد قادرزاده ادامه داد: به هرحال وقتی منطقه ای تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است یعنی از نظر اکولوژیکی شرایط خاص و ویژه ای دارد پس باید بر اساس علم و تکنولوژی روز دنیا و آگاهی بیشتر و علمی بهره برداری کنیم تا به محیط زیست کمترین آسیبی دچار شود.

بهره برداری از منابع با کمترین آسیب به محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان هم در این جلسه گفت: هر بهره برداری و استخراج بدون در نظر گرفتن محیط زیست آن شاهد تخریب و آسیب آن خواهیم بود.

اقبال حمیدی یادآور شد: بهره برداری از منابع موجود باید اصولی و با کمترین آسیب به محیط زیست و سرمایه های طبیعی صورت گیرد.

وی گفت: ما در کنار توسعه هستیم به شرطی که ضوابط و مقررات سازمان محیط زیست در نظر گرفته شود و این به معنای توسعه پایدار و با نگاهی بلند مدت به صیانت از انفال است.

کد خبر 2756448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha