واکنش عضو ارشد اتحادیه میهنی به انتخاب وزیر جدید منابع طبیعی  اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان تأکید کرد توافق برای تشکیل کابینه توسط حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی بر شراکت در مدیریت بخش های مختلف تأکید دارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "غیاث سورچی" در این باره گفت: بخش های اصلی و حساس، از جمله بخش امنیتی، اقتصادی و انرژی توسط حزب دمکرات کردستان مدیریت می شود و ما در این زمینه نقشی نداریم.

سورچی افزود: باید توافق شراکت به صورت کامل اجرا شود و شراکت واقعی بین طرفین وجود داشته باشد. زیرا اتحادیه میهنی، یک حزب مردمی دارای محبوبیت و طرفدار و نفوذ فراوانی در اقلیم کردستان دارد. از این رو، اداره اقلیم کردستان باید از طریق تفاهم انجام گیرد.

عضو ارشد اتحادیه میهنی خاطرنشان کرد: اتحادیه میهنی در بعضی از بخشها به طور مطلق فعالیت و سهمی ندارد. از جمله آنها وزارت منابع طبیعی است و ما هیچ مشکلی با انتخاب وزیر جدید برای این وزارتخانه نداریم. اما باید در مدیریت پرونده نفت، مشارکت داشته باشیم.

یادآور می شود قرار است پارلمان اقلیم کردستان، روز چهارشنبه آینده درباره کمال اتروشی برای تصدی پست وزارت منابع طبیعی اقلیم رأی گیری نماید.

کد خبر 2545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha