حمله نژادپرستانه به دانشجویان کُرد از سوی اعضای گرگ های خاکستری

سرویس ترکیه - در حمله نژادپرستانه گروهی از اعضای گرگ های خاکستری به دانشجویان کرد دانشگاه آنکارا، سه تن از این دانشجویان مجروح و راهی بیمارستان شدند.

به گزارش کردپرس، گروهی سی نفره از اعضای گروه ناسیونالیست افراطی گرگ های خاکستری (بزقورت) موسوم به اولکو اوجاقلاری با قمه و ساتور در پردیس «جه به جی» دانشگاه آنکارا، دانشجویان کُرد این دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار دادند. بر اثر این حمله نژادپرستانه سه تن از دانشجویان زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

به نوشته مزوپوتامیا، گروهی متشکل از سی نفر به سردستگی فردی به نام «عیسی کوک» که پیشتر نیز بارها با قمه به دانشجویان کرد حمله کرده بود، این بار نیز با رفتن به پردیس «جه به جی» که شامل دانشکده های حقوق، علوم سیاسی و ارتباطات می شود، تعدادی از دانشجویان کرد این دانشکده ها را مورد ضرب و شتم گروهی قرار دادند.

پلیس که در تمام این مراحل در جلوی در دانشکده حضور داشت، پس از تمام شدن حادثه تعدادی از حمله کنندگان را به همراه افرادی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند، با خود برد. همچنین پلیس کلانتری «جه به جی» با بیان این که «چیزی نیست» افراد حمله کننده را به کلانتری منطقه «اسد» منتقل کرد.

یکی از این دانشجویان که برای تحقیقات پایان نامه خود از دانشگاه دجله به آنکارا آمده است و در کتابخانه دانشگاه مشغول مطالعه بوده است، گفت: «آنها بدون دلیل دور ما را گرفته و به ما حمله کردند.»

دوغای آباک وکیل دانشجویان کرد مجروح شده با بیان این که این حمله یک حمله یک طرفه بوده است گفت: «سخنان حمله کننده ها نشان می دهد که پیشتر درباره هویت دانشجویانی که به آنها حمله کرده اند خبر داشته اند. آنها دقیقا با اطلاع کامل از هویت این افراد به آنها حمله کرده اند. آنها دو بار به این دانشجوها حمله کرده اند. یک بار در دانشگاه یک بار هم در مقابل کلانتری.»

عیسی کوک سردسته گروه حمله کننده پیشتر نیز بارها به دلیل حمله به دانشجویان کرد به دادگاه رفته است اما دادگاه در همه پرونده هایی با عنوان های «اقدام به قتل عمدی، نفرت افکنی و تبعیض، تشکیل گروهک برای ارتکاب جرم و ایجاد اختلال در مکان آموزشی» او را بی گناه شناخته و ضرب و جرح های او را به عنوان «دعوای دوستانه در محل تحصیل» ارزیابی کرده است. همچنین دادگاه دو بار عیسی کوک را به بیش از 1 سال زندان محکوم کرده است که به دلیل «حسن خلق» مجازات او را به تعویق انداخته است. کوک در حال حاضر به شغل «وکالت» مشغول است.

کوک روز گذشته پیش از حمله به دانشگاه با انتشار پستی در حساب شخصی خو با عنوان «به گشت زنی عصرانه نمی رویم» از نیروهای پلیس خواسته است که در زمان حمله به دانشجویان کرد مراقب آنها باشند.

گفتنی است مقررات ورود به دانشگاه ها در ترکیه به قدری سخت گیرانه هستند که کسی خارج از دانشگاه و بدون ارائه کارت و برگه رسمی اجازه ورود به دانشگاه ها را ندارد.

گفتنی است دانشگاه آنکارا از دیرباز محل تحصیل دانشجویان برابری طلب و نیروهای چپ گرا بوده است. از فارغ التحصیلان این دانشگاه می توان از عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK) و دوستان او، همچنین از صلاح الدین دمیرتاش رئیس پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) نام برد. همچنین مدحت سنجر رئیس فعلی HDP هم فارغ التحصیل این دانشگاه و هم استاد رسمی دانشکده حقوق است.

کد خبر 25035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha