مقام سابق وزارت دفاع ترکیه ادعا کرد خبر رسانه های ایرانی درباره اسارت 9 جوان کرد، جنگ روانی است

سرویس ترکیه - یک مقام سابق وزارت دفاع ترکیه ادعا کرد همه اخبار منتشر شده درباره 9 شهروند کرد ایرانی اسیر در دست ارتش آزاد سوریه شایعه و جنگ روانی است.

به گزارش کردپرس، عذرا اوزتورک مشاور سابق وزارت دفاع ترکیه، خبر منتشر شده از سوی رسانه های ایرانی را درباره تحویل داده شدن 9 شهروند کُرد ایرانی به ارتش آزاد سوریه دروغ دانست و گفت ادعاهای رسانه ها آغاز یک جنگ روانی است.

اوزتورک اعلام کرد که موضوع این 9 شهروند ایرانی موضوعی بسیار پیچیده است و هنوز مشخص نیست که آنها در اسارت ارتش آزاد سوریه باشند.

او با بیان این که اگر کسی قرار باشد از ترکیه اخراج شود به کشور محل تولد خودش فرستاده می شود، گفت: «این اتفاق درباره کسانی رخ می دهد که از جهت قانونی مشکل اقامت دارند.»

او افزود: «تا کنون همه موارد اخراج شهروندان خارجی از سوی دولت ترکیه بسیار شفاف و قانونی بوده و حکومت ترکیه هرگز اخراج یا تحویل این 9 نفر را به کشورهای دیگر تأیید نکرده است.»

اوزتورک با بیان این که این اتهامات ابتدا از سوی حزب کارگران کردستان (PKK) و پژاک مطرح شده است، گفت: «مطرح شدن چنین ادعاهایی آغاز یک جنگ روانی علیه دولت ترکیه است.»

اوزتورک گفت: «برخی رسانه ها ادعاهای ضد و نقیضی درباره این موضوع مطرح کرده اند. مثلا خبرگزاری کردپرس نوشته است که این 9 شهروند ایرانی به پلیس ترکیه گفته اند که شهروند سوریه هستند. برخی رسانه ها گفته اند که ارتش آزاد ترکیه می خواهد از این زندانی ها برای مبادله زندانیان خود با دولت سوریه استفاده کند. به نظر من این ها همه شایعه هستند.»

کد خبر 23526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha