کردستان علیرغم تمام محرومیت ها, از نیروی انسانی توانمندی برای توسعه برخوردار است

سرویس کردستان - رییس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: با وجود عدم توسعه زیرساخت‌ها و مشکلات در حوزه های مختلف, کردستان از بزرگترین سرمایه اجتماعی که همان نیروی انسانی توانمند است, برای توسعه برخوردار است.

به گزارش کرد پرس, فرزاد زارعی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار سنندج با استاندار کردستان, گفت: با پشتکار جوانان شایسته و غیور که هر لحظه آماده خدمت کردن به استان و کشور خود را دارند باید امیدوار بود و با وجود همدلی ها و هم فکری ها بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی استان کردستان باشیم.

وی افزود: اعضای شورای شهر و شهردار سنندج آمادگی خود را با استاندار کردستان مبنی بر اجرای سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در راستای وعده هایی که به همشهریان داده ایم در جهت خدمت کردن اعلام می کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر سنندج نیز در این دیدار, اظهار کرد: استان ما از لحاظ زیر ساخت های عمرانی، گردشگری و غیره دارای عقب ماندگی جدی است و انتظار می رود دولت برای جبران این عقب ماندگی ها تلاش کنند و توجه ویژه ای به گردشگری و توریستی شدن شهر سنندج و استان کردستان داشته باشد.

عزت رضایی ادامه داد: با مشکل کمبود آب چه در حوزه شرب و چه در حوزه کشاورزی مواجه هستیم که درخواست می شود از ذخایر سدهایمان بیشتر برای استان خودمان استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون ورزش و سلامت همگانی شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این دیدار از مشکل آب شهر سنندج به عنوان مهمترین معظل مردم شهر یاد کرد و بیان کرد: با توجه به دیدار اعضای شورای شهر با وزیر نیرو و وعده ایشان برای سفر به استان و رفع مشکل آب شهر از استاندار نیز درخواست داریم اهتمام جدی نسبت به این موضوع داشته باشند.

فرهاد میمنت آبادی یادآور شد: شهر سنندج پتانسیل لازم جهت شهر فرهیخته را دارد و برای کسب این جایگاه فرهیختگی باید همگی تلاش کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همچنین در این دیدار یکی از مشکلات عمده شهر سنندج را حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی عنوان کرد و گفت: بیشتر مشکلات و آسیب های اجتماعی در این مناطق وجود دارد که باید دولت با جدیت این موضوع را پیگیری کند.

سیف الله رضایی با اشاره به دول سیدحسین در مسیر جاده سقز و شهرک طریقت در ننله و چند محله در نایسر, افزود: متاسفانه ساکنین این محلات مشکل نیازهای اولیه همچون آب، برق، گاز مدرسه داشته که باید دولت این سکونتگاه های غیر رسمی را تعیین تکلیف کند.

وی یکی از ظرفیت های توسعه استان را ظرفیت فرهنگی دانست و به تعدادی از این رویدادها از جمله شهر خلاق موسیقی، روز ششم اردیبهشت به عنوان روژ سنه، شهر سنندج به عنوان پایتخت نوروز و پایتخت کتاب اشاره کرد.

رئیس کمیسیون عمران و‌ خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این دیدار نسبت به بیان مشکلات زیرساختی از جمله ترافیک و طرح های عمرانی به علت نبود اعتبار کافی پرداخت و همچنین اظهار کرد: نواحی منفصل شهری و مناطق کم برخورد فاقد امکانات اولیه رفاهی بوده و حسب فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند کردستان استان فرهنگی است, باید در جهت لبیک به این فرموده مسئولین عزم جزم کرده و در عمل به مردم ارائه خدمات بدهند چون مردم ما بسیار بیشتر از آنچه ما فکر می کنیم لیاقت استفاده از رفاهیات و امکانات را دارند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، کارآفرینی و گردشگری شورای شهر سنندج نیز در این دیدار بیان کرد: برای اینکه کردستان، همطراز استان های توسعه یافته کشور قرار گیرد باید ظرفیت های بالقوه آن را بالفعل کرد.

بهروز ابراهیم آبادی ادامه داد: با توجه به منابع خدادادی استان از جمله مناظر بکر و طبیعت زیبا، کشاورزی، مرزی بودن استان، نیروی کار مناسب و ... به شرط فعال کردن بسترهای لازم، توسعه استان دور از دسترس نیست.

وی یادآور شد: با توجه به بارش های مناسب در سطح استان، زمین های حاصلخیز و آب و هوای مناسب، عبور خط لوله گاز اتیلن، صنایع پایین دستی طلا و سایر معادن با ارزش استان و جذب سرمایه گذار برای راه اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی و فرآوری صنایع معدنی و همچنین احداث واحدهای پتروشیمی، کردستان استعداد توسعه یافتگی اقتصادی را دارا است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر سنندج گفت: بدون شک استفاده از نیروهای متخصص و متعهد می تواند با بهره گیری از این ظرفیت ها، ریشه بیکاری را در کردستان بخشکاند و این اقدام جز با دلسوزی و پیگیری های شبانه روزی مقدور نخواهد شد.

ابراهیم آبادی اظهار کرد: بر خلاف شعارهای که از گذشته داده شده، معادن کردستان به تنهایی مزیت مطلق برای استان محسوب نمی شود, بلکه باید سایر مولفه ها و منابع استان در کنار معدن به عنوان مکمل یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد تا بتواند عقب افتادگی های استان را جبران کرد.

وی ذخیره کل معادن کردستان را بالغ بر ۶۷۰ میلیون تن خواند و افرود: از این میزان حدود ۲۴۰ میلیون تن آن سنگ لاشه، ۱۰۰ میلیون تن سنگ آهن، ۴۰ میلیون تن کانسنگ طلا و مابقی باریریت،سیلیس،فلدسپات،سنگ های تزئینی و ... است که فقط معدن سنگ گل گَهر کرمان بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر سنندج اظهار کرد: با این تفاسیر فقط دل بستن به بخش معدن با این ظرفیت محدود برای توسعه استان امکان پذیر نیست و باید تفکری همه جانبه نگر را برای رفع بیکاری،ایجاد ارزش افزوده و در نهایت رونق اقتصادی استان مورد توجه قرارداد.

کد خبر 22912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha