مسئول قطع حقوق کارمندان اقلیم کردستان، اربیل است، نه بغداد / توافق حاصل نشده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس عراق تأکید کرد: خودداری دولت اقلیم کردستان از واگذاری كامل درآمدهایش به بغداد، باعث محرومیت کامل آن از بودجه سال آینده خواهد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از عین العراق نیوز، "منصور حسین البعیجی" با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: خودداری دولت اقلیم کردستان از واگذاری همه درآمدهایش به بغداد، باعث محرومیت آن از دریافت هرگونه مبلغی از دولت مرکزی در سال آینده خواهد شد و دولت اربیل در این زمینه، در مقابل مردم اقلیم کردستان مسئولیت کامل خواهد داشت.

البعیجی افزود: با وجود حضور هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان در بغداد، باید دانست که این اولین یا آخرین هیأت از اقلیم کردستان نیست که بدون شفافیت برای انجام مذاکرات به بغداد سفر می کند و با وجود هیجان مردمی در اقلیم کردستان، تاکنون هیچ گونه توافق نهایی با دولت مرکزی به دست نیامده است. اما دولت اقلیم کردستان درآمدهای نفتی را به بغداد واگذار نکرده و نخواهد کرد و این امر و عدم پایبندی آن مانند سایر استان ها به این موضوع، باعث محرومیت آن از دریافت هر گونه مبلغی در سال آینده خواهد شد.

عضو فراکسیون دولت قانون تصریح کرد: دولت اقلیم کردستان باید به خوبی بداند همانگونه که در قانون استقراض تصویب شد دولت اقلیم کردستان برای دریافت سهم بودجه اش از دولت مرکزی مانند سایر استان ها، ابتدا باید درآمدهایش را به دولت مرکزی تحویل دهد، در سال آینده نیز اربیل بدون واگذاری کامل درآمدهایش به دولت مرکزی، حتی یک دینار هم دریافت نخواهد کرد.

این نماینده مجلس عراق خاطرنشان کرد: مردم اقلیم کردستان باید یک حقیقت واحد را بدانند که عامل قطع حقوق کارمندان اقلیم، دولت اربیل است که به قانون اساسی و سایر قوانین کشور پایبند نیست و برخلاف سایر استانها، درآمدهایش را به دولت مرکزی تحویل نداده است، بلکه با صدور نفت و دریافت درآمدهای گمرک و فرودگاهها معلوم نیست آنها را چگونه هزینه می کند.

منصور حسین البعیجی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین، تاکنون به صورت رسمی هیچ گونه توافقی با دولت اقلیم کردستان به دست نیامده است و به دلیل به رسمیت نشناختن دولت مرکزی از سوی دولت اربیل، هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان به هیچ گونه توافقی با بغداد دست نیافته است. به همین دلیل، دولت اقلیم کردستان به علت پایبند نبودن به واگذاری کامل درآمدهایش به دولت مرکزی مانند سایر استانهای عراق، از نظر قانونی در مقابل مردم اقلیم مسئولیت دارد.

کد خبر 2241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha