: در بودجه سال 2021 بحران مالی بین بغداد و اربیل باقی نخواهد ماند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس عراق تأکید کرد: بودجه سال 2021 بحران مالی کنونی بین بغداد و اقلیم کردستان را حل خواهد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "آلا طالبانی" در این باره گفت: گفتگوها بین اربیل و بغداد با هدف حل بحران مالی ادامه دارد و در بودجه سال 2021 توافقاتی بین طرفین وجود دارد که به بحران مالی بین آنها پایان می دهد.

طالبانی درباره بحران مالی کنونی گفت: از مدتی پیش مسئولان بغداد اعلام کردند که کشور به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت، با بحران مواجه است. این در حالی است که عراق یک کشور ثروتمند است. به نظرم حدود 93-94 درصد درآمد کشور از نفت است و ما نتوانسته ایم در سالهای گذشته درآمدهای غیر نفتی با هدف تقویت وضعیت اقتصادی کشور ایجاد کنیم.

عضو فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس عراق خاطرنشان کرد: قیمت نفت و محدودیت های اوپک برای صادرات نفت عراق تأثیر منفی بر وضعیت اقتصادی کشور گذاشته و منجر به ایجاد بحران اقتصادی بزرگی برای کشور شده است.

آلا طالبانی خاطرنشان کرد: راه حل های مطرح شده از سوی دولت برای بحران اقتصادی و قیمت دلار، تأثیر منفی بر بازار و همچنین شهروندان عراق خواهد داشت.

این نماینده کرد مجلس عراق در پایان تأکید کرد: هر راه حلی نیازمند اصول و بنیان ها و همچنین مقدماتی است که قبل از به وجود آمدن چنین بحرانی باید برای حل آن چاره اندیشه می شد تا این وضعیت بر زندگی شهروندان و خانواده های عراقی چنین تأثیری نگذارد.

کد خبر 1727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha