ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ زکات به کار گرفته شود/ پرداخت زکات و کاهش فاصله طبقاتی

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست شورای زکات استان عنوان کرد: ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ زکات به کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار با بیان اینکه با اشاره به اینکه زکات به عنوان یک عبادت، هم دارای فایده و برکت برای پرداخت کننده زکات است و هم برای جامعه مفید است، گفت: پرداخت زکات در امر فقر زدایی در جامعه و تحقق عدالت اجتماعی بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه زکات واجبی است که برای جامعه بسیار تاثیرگذار است، ابراز کرد: با توجه به اینکه فاصله طبقاتی بین افراد نیازمند و افراد برخوردار در سطح جامعه وجود دارد، پرداخت زکات امری مهم در راستای کاهش فاصله طبقاتی است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: بر اساس گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در سال جاری ۹۰۰ میلیارد تومان پول گندم خریداری شده به کشاورزان ایلامی پرداخت شده است که اگر یک درصد این میزان زکات جمع آوری شود، نقش مهمی در راستای کمک به نیازمندان استان و عمران و آبادانی مناطق محروم خواهد داشت.

کریمی تبار گفت: در زمینه جمع آوری زکات باید کمی قویتر کار کنیم و فضای مجازی استان فوق العاده در امر ترویج این فریضه تاثیرگذار است، نشستی با اصحاب رسانه برگزار و از آنان برای تولید محتوا در حوزه زکات دعوت شود و افرادی که بیشترین تولید محتوا و بازنشر مطالب را داشته باشند مورد تشویق قرار گیرند.

کد خبر 16686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha