آمریکا باید موقعیت کردهای سوریه را درک کند

سرویس جهان- دیوید لبسکا می گوید با توجه به این که کردهای سوریه نقش مهمی در مبارزه با داعش داشته اند آمریکا نباید آنها را تنها بگذارد.

به گزارش کردپرس، خروج آمریکا از افغانستان که غلبه طالبان بر این کشور را در پی داشته، نگرانی برخی کارشناسان و کردها را در مورد تکرار این اتفاق در سوریه نیز به همراه داشته است.

دیوید لپسکا، ناظر مسائل خاورمیانه در یادداشتی که در روزنامه نشنال منتشر شده، از پیامدهای تکرار اتفاقات افغانستان در مناطق کردنشین سوریه ابراز نگرانی کرده است. او معتقد است خروج نیروهای آمریکا از سوریه، با توجه به همپیمانی این کشور با کردهای سوریه در مبارزه با داعش، روی این موضوع تاثیر منفی خواهد گذاشت.

ناظر مسائل خاورمیانه در یادداشت خود به حملات هویی اخیر ترکیه به نیروهای کرد سوریه و کشته شدن تعدادی از این نیروها به همراه برخی فرماندهان آن اشاره کرده و احتمال داده است در صورت خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه، حملات ترکیه به نیروهای کرد سوریه که نقش مهمی در مبارزه با داعش داشته اند افزایش خواهد یافت.

او از دولت جو بایدن خواسته است نیروهای خود را از سوریه خارج نکند بلکه تلاش کند از این حضور برای کاستن از تنش میان ترکیه و کردهای سوریه استفاده کند و مایه ثبات در منطقه شود.

کد خبر 16680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha