TEV-DEM کشته شدن نیروهای PKK به دست پارتی را محکوم کرد

سرویس سوریه – TEV-DEM در بیانیه ای به کشته شدن احتمالی 7 نیروی PKK در خلیفان به دست نیروهای پارتی واکنش نشان دادو این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش کردپرس، جنبش جامعۀ دموکراتیک کردهای سوریه (TEV-DEM) حملۀ نیروهای نظامی حزب دموکرات کردستان (پارتی) را به نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK)، که گفته می شود به کشته شدن 7 گریلای PKK انجامیده است، محکوم کرد.

نیروهای مدافع خلق (HPG)، شاخۀ نظامی PKK ادعا کرده است 7 گریلای این گروه که ماه گذشته در منطقۀ خلیفان با نیروهای پارتی مواجه شده و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نبود، توسط این نیروها کشته شده اند. این در حالی است که سخنگوی پارتی این ادعا را تکذیب کرده است و هنوز حقیقت ماجرا روشن نیست.

در بیانیۀ TEV-DEM از پارتی انتقاد شده است که «علی رغم هشدارهای مکرر نسبت به جنگ میان گروه های کرد که به آرمان کردها خدمتی نمی کند و وضعیت را پیچیده تر خواهد کرد، پارتی همچنان سیاست های خود را پیش می برد. این سیاست ها در خدمت دولت اشغالگر ترکیه است، که در مقابل نیروهای گریلا تعادل نظامی و سیاسی خود را از دست داده است.»

در این بیانیه از همۀ نیروها، احزاب و شخصیت های کردستان درخواست شده است برای پایان دادن به این گونه اقدامات، به پارتی فشار بیاورند.

کد خبر 16656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha