272 هزار دانش‌آموزان کردستانی در مدارس ثبت نام کرده اند

سرویس کردستان - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان تا پایان شهریور ادامه دارد، گفت: تاکنون 272 هزار نفر از دانش‌آموزان در مدارس استان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، صدیقه عبداللهی اظهار کرد: با توجه به اینکه تعدادی از دانش‌آموزان در خردادماه موفق به ارتقاء به پایه بالاتر نشده‌اند لذا تا تمام امتحانات شهریور ماه و اعلام نتایج، نام‌نویسی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی 1401-1400 ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد 272 هزار دانش‌آموز کردستانی معادل 90 درصد دانش‌آموزان در مدارس استان ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید نزدیک به 302 هزار نفر در مقاطع تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های ورودی از جمله پایه اول ابتدایی و اول متوسطه به صورت حضوری و سایر پایه به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، گفت: دانش‌آموزان سایر پایه‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه سیدا و درگاه پادا اقدام به نام نویسی برای سال تحصیلی 1401-1400 کنند.

عبداللهی در خصوص دریافت هزینه از والدین دانش‌آموزان نیز بیان کرد: مدارس دولتی هنگام ثبت‌نام تنها مجاز به دریافت هزینه کتب درسی و بیمه حوادث دانش‌آموزان هستند و حق دریافت هیچ هزینه اضافه‌ای را از دانش‌آموزان و والدین آنها ندارند.

کد خبر 16650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha