بعد از هر دیدار کاظمی به شنگال حمله می شود/هدف ترکیه از حمله به شنگال تغییر دموگرافی منطقه است

سرویس ترکیه - فلکناز اوجا نماینده HDP هدف از حمله های اخیر ترکیه به شنگال را تغییر ساختار جمعیتی منطقه دانست.

به گزارش کردپرس، فلکناز اوجا نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) درباره دیدارهای اخیر الکاظمی نخست وزیر عراق گفت: هر بار که دیداری صورت می گیرد، پشت سرش حمله ای رخ خواهد داد. او هدف ترکیه را از حملات اخیر به شنگال، تغییر ساختار دموگرافیک منطقه دانست.

فلکناز اوجا در گفتکو با خبرگزاری بین النهرین و در واکنش به حمله های اخیر ترکیه به شنگال گفت: «تا کنون هیچگاه حمله ای از سوی شنگال به ترکیه رخ نداده است. ببینید که موقعیت شنگال در کجا قرار دارد و ترکیه کجاست. در برابر چشمان جهان بیمارستان را بمباران می کنند اما همه جهان در برابر این حمله ها سکوت می کند.»

او ادامه داد: «پس از حملات داعش به شنگال، ایزدی ها دست به دفاع از خود زدند و سعی کردن امنیت خود را تامین کرده و مجلس خود را تشکیل دهند. ایزدی ها تنها برای این که بار دیگه به آنها حمله نشود سلاح در دست گرفته اند. سکوت همیشه منجر به قتل عامشان شده است. در زمانی که پیمان لوزان دوباره به یادها آمده است، ایزدیان در خاورمیانه و در خاک کردستان هر روز حمله های جدیدی را تجربه می کنند. هدف ترکیه از این حمله ها کوچاندن ایزدی ها و تغییر ساختار جمعیتی کردستان است. همانگونه که به عفرین و سریکانی حمله کردند و اعراب را به جای کردها در این مناطق اسکان دادند. اما ایزدی ها مانند گذشته بدون نیروی دفاعی نیستند. آنها خواهان آزادی شنگال هستند.»

اوجا با اشاره به دیدارهای اخیر الکاظمی با مقامات منطقه گفت: «هر وقت الکاظمی با کسی دیدار داشته باشد، فردایش به شنگال حمله می شود. همان روزی که الکاظمی وارد شنگال شد، همان روز به بیمارستان حمله شد. پس از دیدار الکاظمی با امانوئل مکرون اردوگاه پناهندگان ایزدی در زاخو مورد حمله قرار گرفت.»

او با مخاطب قرار دادن حکومت اقلیم کردستان پرسید: «از حکومت اقلیم می پرسم، چرا در برابر حمله به بیمارستان در شنگال، در برابر حمله به اردوگاه پناهجویان، و کشتار ایزدی ها سکوت کرده اید؟ این به معنای قتل عام ایزدی ها است. شنگال کردستان است. نباید اجازه قتل عام شنگال را بدهید.»

اوجا در آخر با اشاره به عضویت ترکیه در ناتو گفت: «ترکیه نمی تواند این حملات را خودسرانه انجام دهد و حتما این حمله ها با همکاری و مساعدت ناتو انجام می شود. اتحادیه اروپا به جای ابراز نگرانی، جلوی ترکیه را بگیرد.»

کد خبر 16620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha