آب شرب مطبوع آرزوی مردم سنندج/مردم چشم انتظار وعده ها و در صف چشمه ها

سرویس کردستان – انگار داستان طعم و بوی بد آب شرب در سنندج نمی خواهد تمام شود و مردم همچنان شاکی و گله مند از طعم و بوی آب هستند و هر روز ساعت ها برای آبی گوارا در صف های طولانی چشمه ها می ایستند.

به گزارش کُرد پرس، بیش از 2 سال است که داستان طعم و بوی بد آب شرب در شهرهای مختلف استان کردستان نقل مجلس مهمانی های شبانه مردم، بازاریان و رانندگان تاکسی شده و کودک و بزرگ، زن و مرد در این رابطه صحبت به میان می آورند و اظهار نظر می کنند در حالی که کسانی که باید در این رابطه اظهار نظری داشته باشند سکوت اختیار کرده و این موضوع را جدی نگرفته و انگار حرف های مردم را نمی شنوند.

تغییرات دمای هوا و جابجا شدن لایه های زیرین منابع آبی مهمترین دلیلی بوده که همواره مسئولان تاکید داشته اند، باعث شده در بو و طعم آب شرب سنندج تغییراتی اتفاق افتد اما با این حال از لحاظ سلامت آب هیچ مشکلی وجود ندارد.

هر گاه صحبت از کیفیت نامناسب آب شرب به میان می آید، تغییر فصل به دلیل املاح و کارهایی که در زمان تصفیه آب اضافه و انجام می شود، مانند اوزون زنی و استفاده از کربن فعال و پپرمنگنات پتاسیم، شاهد چنین مشکلاتی خواهیم بود.

به نظر می رسد پس از گذشت چند سال از این داستان تمام صحبت هایی که مسئولان در راستای بهبود وضعیت آب شرب سنندج انجام می دادند تنها در راستای آرام کردن فضای جامعه بیان شده و نه تنها تغییرات آب و هوایی مقصر این جریانات نبوده بلکه اتفاقاتی رخ داده که از دید شهروندان و خبرنگاران به دور مانده و مسئولان در حال پنهان کردن آن هستند.

پس از ماه ها گله شهروندان از وضعیت طعم و بوی بد آب شرب در سنندج و انکار از سوی مسئولان در این رابطه، مسئولان نه تنها کاری نکرده بلکه در راستای روشن شدن واقعیت نیز هیچ اظهار نظری از سوی آنها بیان نشده است.

نکته قابل تامل در اظهار نظر برخی از مسئولان استان در خصوص طعم و بوی آب شرب سنندج تاکید همگی آنها بر سالم بودن کیفیت آب بود که در چند مرحله توسط شرکت آبفا و دانشگاه علوم پزشکی این موضوع تائید شد اما داستان آب شرب سنندج در رابطه با کیفیت آب نیست بلکه در رابطه با طعم و بوی آب است که مسئولان در این رابطه اظهار نظری نمی کنند.

اگر بحث کیفیت آب بود که همان چند ماه قبل مرکز بهداشت سنندج اعلام کرده بود که کیفیت آب سنندج از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد اما ظاهرا اکنون مشخص شده که نه تنها فاضلاب تعدادی از روستاهای اطراف سد قشلاق سنندج که آب شرب این شهر از این محل تامین می شود وارد دریاچه سد شده بلکه فاضلاب چند مرغداری پشت این سد نیز به مخزن سد سرازیر می شود.

به گفته یکی از کارشناسان در کنار ورود این فاضلاب ها به دریاچه سد، میزان جلبک آب سد قشلاق سنندج نیز افزایش داشته و به نظر می رسد دلیل اصلی طعم و بوی بد آب شرب سنندج این موارد باشد که باید باز هم منتظر باشیم و ببینیم که مسئولان مربوطه این موضوع را مانند همیشه رد می کنند یا بر اثر فشارهای رسانه و گلایه های مردم آن را تائید می کنند.

تامین سلامت آب در استان کردستان در حالی این روزها در صدر خبر رسانه های جمعی این استان قرار گرفته که متاسفانه بی توجهی به آن از سوی مسئولان ارشد استان از جمله استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی وی مورد تعجب است، به گونه ای که در طول چند ماه گذشته این دو مقام مسئول از هر گونه اظهار نظر و اقدام در این خصوص بی تفاوت هستند.

کد خبر 16607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha