۴۲ هزار دانش آموز در  ایلام آماده حضور در کلاس های درس/ارتقاء سطح آموزش های مجازی در مدارس

سرویس ایلام - با نزدیک شدن به ماه مهر، یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها و والدین نحوه حضور فرزندان آنها در مدارس و کلاس های درس است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مهرماه امسال دومین سالی است که به خاطر بیماری کرونا حضور دانش آموزان در مدارس و کلاس های درس با چالش بزرگ ناشی از این بیماری مواجه است.

با اینکه کمتر از دو هفته دیگر تا آغاز بازگشایی مدارس باقی مانده است، اما هنوز به صورت قطعی نحوه بازگشایی مدارس و این که به صورت حضوری خواهد بود و یا مجازی مشخص نیست .

در استان ایلام، شهرستان ایلام و مرکز این استان دارای بیشترین تعداد افراد دانش آموز ، مدرسه و کادر آموزشی است که به نوعی در مواجه با این چالش هستند.

به خاطر آگاهی از نحوه ی بازگشایی مدارس در شهرستان ایلام که بالغ بر ۲۳۰ مدرسه هستند و نیز شیوه احتمالی آموزش و تحصیل دانش آموزان، با حجت رشیدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام به گفتگو نشسته ایم. وی با عنوان اینکه امسال بیش از ۴۲ هزار دانش‌آموز در مقاطع گوناگون در مدارس این شهرستان تحصیل خواهند کرد گفت: برای تحصیل این تعداد دانش آموز بیش از ۲۳۰ مدرسه تجهیز و آماده سازی شده است.

رشیدی با بیان اینکه نوع تحصیل دانش آموزان در مدارس شهرستان ایلام و اینکه آیا آموزش به صورت حضوری خواهد بود و یا مجازی گفت: تا امروز نه تنها در استان ایلام بلکه در دیگر نقاط کشور نیز هنوز تصمیمی قطعی در این زمینه گرفته نشده است و در این زمینه آموزش و پرورش قطعاً تابع تصمیم و دستورالعمل های ستاد کرونا خواهد بود.

وی اضافه کرد: با این حال ما در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ایلام هم برای آموزش حضوری و هم مجازی آمادگی کامل داریم و تمهیدات لازم را در این زمینه در نظر گرفته ایم.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ایلام به موضوع تامین نیروی انسانی و کادر آموزشی این شهرستان اشاره کرد و گفت: با اینکه امسال تاکنون حدود ۱۵۰ نفر از معلمین و کادر آموزشی شهرستان بازنشست شده اند اما از طریق نیرو هایی که هم اکنون در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل هستند، معلم های فارغ التحصیل شده دانشگاه ها، جذب نیروهای جدید و به کارگیری معلم های حق التدریس پس از اتمام دوران تحصیل آنها در دانشگاه فرهنگیان، تامین نیروی انسانی مورد نیاز مدارس این شهرستان در حال انجام است .

رشیدی در ادامه به نحوه آموزش مجازی در مدارس شاره کرد و گفت: در این زمینه نیز در آموزش و پرورش آمادگی لازم وجود داشته و در حال آموزش کادر آموزشی شهرستان و تکمیل ارائه آموزش های کاربردی به معلم های مدارس و تکمیل تجربیات گذشته هستیم.

وی باعنوان اینکه سال گذشته در روند آموزش مجازی دانش آموزان مشکلاتی وجود داشت و اینکه بخشی از جمعیت دانش‌آموزی و قشر نیازمند فاقد وسایل الکترونیکی و کمک آموزشی بودند اما امسال با تمهیداتی که اندیشیده شده است و با همکاری دستگاه هایی همچون کمیته امداد، بهزیستی ، استانداری و جامعه‌ی معلمین نیکوکار تلاش ما این است که نیاز دانش آموزان کم بضاعت به وسایل آموزشی همچون تبلت و گوشی هوشمند بر طرف شود که در این زمینه تأمین تبلت برای دانش آموزان استان در دست اقدام بوده که بخشی از این تعداد تبلت سهم شهرستان ایلام خواهد بود .

وی در پایان با بیان اینکه قشر معلم های نیکوکار همواره پشتیبان و کمک کننده به دانش آموزان کم بضاعت و محروم بوده اند گفت: سال گذشته و به دنبال بیماری کرونا و مجازی شدن آموزش و تحصیل دانش آموزان، از طرف این معلم های نیکوکار بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کمک نقدی برای خرید تبلت دانش‌آموزان نیازمند این شهرستان جمع‌آوری و صرف خرید تبلت شد.

گفتگو: حشمت اله کرمی نژاد

کد خبر 16597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha